- ons 20 mar 2019, 12:43
#1306131
Hej,
Har i februari plockat ut en solidsvart v60 my19 som rullat lite dryga 85 mil. Slask, moddigt och tung blötsnö på vägarna första vändan upp till Sälen. Får möte med fordon i relativt hög hastighet som går ut i slasket som skvätter upp och smäller till bra rejält på min vänster sida, huv, backspegel och vindruta. I efterhand vore klokt val att ha hållit en lägre hastighet. Nu till saken och mina funderingar:
1. Är lack, front, lyktor samt vindruta ”tåliga” nog att stå pall för hårt stänk/snöslask eller föreligger risk för repor och skador?
2. I och med efter mötet varnar vänster BLIS för ur funktion - service erfodras. Risk för skadat/trasigt eller igentäppt sensor?
Tacksam för svar, funderingar och erfarenheter.
/Arrebarren
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Har i februari plockat ut en solidsvart v60 my19 som rullat lite dryga 85 mil. Slask, moddigt och tung blötsnö på vägarna första vändan upp till Sälen. Får möte med fordon i relativt hög hastighet som går ut i slasket som skvätter upp och smäller till bra rejält på min vänster sida, huv, backspegel och vindruta. I efterhand vore klokt val att ha hållit en lägre hastighet. Nu till saken och mina funderingar:
1. Är lack, front, lyktor samt vindruta ”tåliga” nog att stå pall för hårt stänk/snöslask eller föreligger risk för repor och skador?
2. I och med efter mötet varnar vänster BLIS för ur funktion - service erfodras. Risk för skadat/trasigt eller igentäppt sensor?
Tacksam för svar, funderingar och erfarenheter.
/Arrebarren
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kör: V40 MY18 T3
Tidigare: S60 MY21 B5 AWD R-design, V60 MY18 D4 AWD, V60 II MY19 CC Pro D4 AWD, V90 MY19 D4 AWD
Tidigare: S60 MY21 B5 AWD R-design, V60 MY18 D4 AWD, V60 II MY19 CC Pro D4 AWD, V90 MY19 D4 AWD