Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1304970
least skrev:Då bör det finnas MY20 samt MY20b?
I princip då Volvofabriker har 2 ÄT som jag fattat det. Typ v20 och v46
#1305006
Jag har bett min säljare undersöka just detta, är i samma situation och får leverans i nov. Han skulle återkomma nästa vecka med besked.
#1305018
Jag har fått bekräftat från ansvarig på Volvo för 90 bilarna att de kommer få det större batteriet från start my20 alltså vid produktionsstart. Då måste även Xc60 få det.
Har beställt en Xc90 t8 med leverans slutet maj och den får det större batteriet
#1305050
JimmyK skrev:Jag har fått bekräftat från ansvarig på Volvo för 90 bilarna att de kommer få det större batteriet från start my20 alltså vid produktionsstart. Då måste även Xc60 få det.
Har beställt en Xc90 t8 med leverans slutet maj och den får det större batteriet
Varför ”måste” XC60 få det menar du?
#1305052
Pellix skrev: tor 14 mar 2019, 22:24
JimmyK skrev:Jag har fått bekräftat från ansvarig på Volvo för 90 bilarna att de kommer få det större batteriet från start my20 alltså vid produktionsstart. Då måste även Xc60 få det.
Har beställt en Xc90 t8 med leverans slutet maj och den får det större batteriet
Varför ”måste” XC60 få det menar du?
Då bilarna delar plattform och det sitter samma batteri i båda bilarna har jag svårt att se att de bara skulle sätta i det nya batteriet i XC90 och inte XC60
#1305079
JimmyK skrev:
Pellix skrev: tor 14 mar 2019, 22:24
JimmyK skrev:Jag har fått bekräftat från ansvarig på Volvo för 90 bilarna att de kommer få det större batteriet från start my20 alltså vid produktionsstart. Då måste även Xc60 få det.
Har beställt en Xc90 t8 med leverans slutet maj och den får det större batteriet
Varför ”måste” XC60 få det menar du?
Då bilarna delar plattform och det sitter samma batteri i båda bilarna har jag svårt att se att de bara skulle sätta i det nya batteriet i XC90 och inte XC60
Fast du har ju ingen koll på försäljning eller liknande. 90 serien kan ju ligga i ett helt annat läge i försäljningen än vad ex Xc60 samt V60 gör.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1305246
JimmyK skrev: tor 14 mar 2019, 22:34
Pellix skrev: tor 14 mar 2019, 22:24
JimmyK skrev:Jag har fått bekräftat från ansvarig på Volvo för 90 bilarna att de kommer få det större batteriet från start my20 alltså vid produktionsstart. Då måste även Xc60 få det.
Har beställt en Xc90 t8 med leverans slutet maj och den får det större batteriet
Varför ”måste” XC60 få det menar du?
Då bilarna delar plattform och det sitter samma batteri i båda bilarna har jag svårt att se att de bara skulle sätta i det nya batteriet i XC90 och inte XC60
Tänker bara att de kanske inte ändrar storleken, bara ”innanmätet” i batteriet till nåt mer effektivt eller kanske till en annan leverantör. Då kan det ju egentligen gå in när som helst och kanske ges först till premiummodellen.
Volvo kan ju även ha bundit upp sig att köpa ett visst antal av de gamla batterierna och inte vill växla alla modeller på en gång om problem dyker upp.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]