Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1310837
Märkligt detta, kan väl tycka att återförsäljarna bör ha fått info från Volvo kring hur detta ligger till, min säljare är som sagt säker på att detta gäller from v46.
#1313161
patqve skrev: ons 24 apr 2019, 13:36 Chattade med Volvocars nyss, fick detta som svar.
Volvocars säger även att värmaren skall gå på el när sladden är inkopplad (det gör den inte)
#1314906
XC90 T8 Twin Engine har försetts med den nya brake-by-wire-tekniken men även fått ett nytt batteri för effektivare lagring (inga specifikationer släppta ännu). Det ska ge modellversionen upp till 15 procent längre räckvidd än tidigare. Mer precisa än så är inte Volvo. Effekten har dessutom pumpats upp till 420 hästkrafter. Tidigare hade modellen ”bara” 390 hästkrafter, detta sedan införandet av partikelfilter på bensindrivna modeller.
Förändringarna kommer även övriga modeller i 90-serien samt i 60-serien till godo. :-)
#1314907
jm33 skrev:XC90 T8 Twin Engine har försetts med den nya brake-by-wire-tekniken men även fått ett nytt batteri för effektivare lagring (inga specifikationer släppta ännu). Det ska ge modellversionen upp till 15 procent längre räckvidd än tidigare. Mer precisa än så är inte Volvo. Effekten har dessutom pumpats upp till 420 hästkrafter. Tidigare hade modellen ”bara” 390 hästkrafter, detta sedan införandet av partikelfilter på bensindrivna modeller.
Förändringarna kommer även övriga modeller i 90-serien samt i 60-serien till godo. :-)
Några månader sen på pucken va ?
#1314922
jm33 skrev:Så du visste att my20 skulle få 420 hästkrafter....
Var då helt nytt för mig ;-)
Stod ju i första PM som skickades ut om detta. Men alla får ej 420 som många trodde men XC90 får.
#1314963
jm33 skrev: lör 04 maj 2019, 19:15 Det har jag då totalt missat.... var såg du det?
Samt att det inte är alla xc60 som inte får uppgraderat?
Som jag förstår det... ska xc60 som börjar byggas i början av juni få det.
Det är just oklarheten som hela tråden går ut på.
Det runt XC90 vet vi, men ingen kan svara på från när det gäller för XC60. Är det hela MY20 eller från v46, samt kommer även XC60 420hk eller inte...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Hej! Vill ha tips på billig och bra Bilverks[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Man ska inte förakta 4an. Är ju rappare[…]

Fick samma svar från Volvo Sverige. B[…]

Hej på er, Jag har fått den kär[…]