Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V70D2
#1304592
Hej
Jag har hittat en V60 T5 R-design som har teknikpaket PRO, Loungepaket PRO, R-design, Helskinn, Head up, backkamera, SensusCon. Bowers&Wilkins, Aluhjul 5t-ek Svart DC20, Elstol förare och passagerare, tonade rutor, paddlar, dragkrok halvautomatisk.

Bilen saknar klimatpaket. Allså ingen stolsvärmebak, ingen programmerbar värmare, ej uppvärmda spolarmunstycken.

Detta gör mig väldigt tveksam.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1304593
V70D2 skrev: ons 13 mar 2019, 10:48 Hej
Jag har hittat en V60 T5 R-design som har teknikpaket PRO, Loungepaket PRO, R-design, Helskinn, Head up, backkamera, SensusCon. Bowers&Wilkins, Aluhjul 5t-ek Svart DC20, Elstol förare och passagerare, tonade rutor, paddlar, dragkrok halvautomatisk.

Bilen saknar klimatpaket. Allså ingen stolsvärmebak, ingen programmerbar värmare, ej uppvärmda spolarmunstycken.

Detta gör mig väldigt tveksam.
Det innebär väl att den även saknar Volvo on Call? Inget jag skulle köpa, trots att det låter som en riktig guldklimp till bil...
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
#1304597
VOC är en nyckel funktion. Den kunde köpas löst utan värmepaketet.

Har den VOC kan du fjärrstarta bilen, värmen går igång eller AC så bilen är konditionerad som om du hade värmepaketet.
av UnleashFusion
#1304599
Väldigt ovanligt att man inte valt till klimatpaket, faktiskt. Dock såg jag priset och speccade den på byggdinvolvo och priset var lite över 510tkr exklusive rabatt..

Om jag nu skulle köpa den du tänkt hade jag hellre tagit samma spec som ovan med klimatpaket - möjligtvis 15-20tkr dyrare än den som annonserats men du får det du vill(om du behöver klimatpaket och VoC)

Jag som inte alls haft VoC/Klimatpaket skulle denna bil vara lockande med dessa utrustningar samt slippa väntetid. Detta är dock min personliga åsikt såklart
av dfa
#1304600
Kan det vara fel? Kolla med säljaren.
Tror annars att det är/blir svårtsålt utan VOC, och ännu mer så ju längre tiden går och folk vänjer sig/förväntar sig det och det blir en deal breaker. Samma med manuell låda för övrigt.
Eftersom jag tänker mycket på kostnad för ägarskapet hade jag inte köpt pga osäkerheten när du skall sälja. Möjlighetvis leasat med restvärdesgaranti.
Mina 2 cent.
av V70D2
#1304601
HitTheRoadJack skrev: ons 13 mar 2019, 11:02 VOC är en nyckel funktion. Den kunde köpas löst utan värmepaketet.

Har den VOC kan du fjärrstarta bilen, värmen går igång eller AC så bilen är konditionerad som om du hade värmepaketet.
Den saknar ju VOC. Det ingår i klimatpaketet.
av V70D2
#1304602
UnleashFusion skrev: ons 13 mar 2019, 11:05 Väldigt ovanligt att man inte valt till klimatpaket, faktiskt. Dock såg jag priset och speccade den på byggdinvolvo och priset var lite över 510tkr exklusive rabatt..

Om jag nu skulle köpa den du tänkt hade jag hellre tagit samma spec som ovan med klimatpaket - möjligtvis 15-20tkr dyrare än den som annonserats men du får det du vill(om du behöver klimatpaket och VoC)

Jag som inte alls haft VoC/Klimatpaket skulle denna bil vara lockande med dessa utrustningar samt slippa väntetid. Detta är dock min personliga åsikt såklart

Jag får ge ca 430 000 för bilen och den har 200 mil på mätaren.

Kolla trycvärden och temperaturer på en[…]

Nästa elbil från Volvo?

I carup står det att Volvo ska presentera n&[…]

Superkort klipp men så här ser det ut f[…]

Hamnat i världens undergång. Ullared en[…]