- lör 09 mar 2019, 08:12
#1303833
Hej
Har efter årskiftet bytt bil från XC60 D4 Momentum -16 till XC60 T8 MY19 Inscription. Är i det stora hela extremt nöjd med den nya bilen. Men det finns en sak som jag konsekvent stör mig på när jag använder bilen och det är insynsskyddet i bagaget. Det känns som en praktikant i labbet har fått designa infästningsmekanismen. Att lyckas fästa skyddet i utfällt läge utan att behöva finlira med vinkeln 4-5 ggr för att det ska fästa verkar omöjligt? Man måste vara väldigt lätt på handen och ha kirurgisk precision jämfört med den gamla bilen där man kunde dra och slita lite och ända fästa skyddet. Min erfarenhet är att skyddet ibland glider upp i "uppfällt läge" under färd. I vintras när temperaturen kröp ned mot -15 fick man känslan av att de plaststagen som låser skyddet i sidorna av bagaget skulle kunna knäckas av kylan när man stod och finlira med vinkeln och svor. Någon med liknande upplevelse eller har jag bara haft otur och fått ett måndagsexemplar?
Har efter årskiftet bytt bil från XC60 D4 Momentum -16 till XC60 T8 MY19 Inscription. Är i det stora hela extremt nöjd med den nya bilen. Men det finns en sak som jag konsekvent stör mig på när jag använder bilen och det är insynsskyddet i bagaget. Det känns som en praktikant i labbet har fått designa infästningsmekanismen. Att lyckas fästa skyddet i utfällt läge utan att behöva finlira med vinkeln 4-5 ggr för att det ska fästa verkar omöjligt? Man måste vara väldigt lätt på handen och ha kirurgisk precision jämfört med den gamla bilen där man kunde dra och slita lite och ända fästa skyddet. Min erfarenhet är att skyddet ibland glider upp i "uppfällt läge" under färd. I vintras när temperaturen kröp ned mot -15 fick man känslan av att de plaststagen som låser skyddet i sidorna av bagaget skulle kunna knäckas av kylan när man stod och finlira med vinkeln och svor. Någon med liknande upplevelse eller har jag bara haft otur och fått ett måndagsexemplar?