Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1303833
Hej

Har efter årskiftet bytt bil från XC60 D4 Momentum -16 till XC60 T8 MY19 Inscription. Är i det stora hela extremt nöjd med den nya bilen. Men det finns en sak som jag konsekvent stör mig på när jag använder bilen och det är insynsskyddet i bagaget. Det känns som en praktikant i labbet har fått designa infästningsmekanismen. Att lyckas fästa skyddet i utfällt läge utan att behöva finlira med vinkeln 4-5 ggr för att det ska fästa verkar omöjligt? Man måste vara väldigt lätt på handen och ha kirurgisk precision jämfört med den gamla bilen där man kunde dra och slita lite och ända fästa skyddet. Min erfarenhet är att skyddet ibland glider upp i "uppfällt läge" under färd. I vintras när temperaturen kröp ned mot -15 fick man känslan av att de plaststagen som låser skyddet i sidorna av bagaget skulle kunna knäckas av kylan när man stod och finlira med vinkeln och svor. Någon med liknande upplevelse eller har jag bara haft otur och fått ett måndagsexemplar?
#1303849
Insynsskyddet och lastnätet är ett skämt i den här prisklassen, riktigt B faktiskt... Samma sak gäller solskydden som är i plast, det retar mig något fruktansvärt. Det troliga är väl bara för att spara in pengar så har man tummat på kvalitén på dessa saker.

För min del så åkte lastnätet åt helvete första veckan och ett lastgaller införskaffades istället vilket känns mer premium.
#1303850
Det e en kass lösning. Lika kass är alla gånger man glömmer att dra ner det och inser det när man kört iväg och bara ser insynsskyddet i spegeln... Efter att ha kört en bil med automatiskt insynsskydd i fyra år är det svårt att vänja om sig.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1303853
För att få insynsskyddet att fastna i utfällt läge så räcker det att man vinklar "flärpen" neråt. Fastnar för mig varje gång. Behöver jag in under så trycker jag bara till på flärpen uppåt så åker det upp. Tycker det funkar otroligt enkelt

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.

Precis. Finns en story om att pressen stod på[…]