Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dfa
#1304516
Är det så att all hybridtillverkning (alla modeller) håller på att flyttas till Kina - och det är på så sätt Volvo kan nå de ökade produktionsvolymerna för hybriderna som dom skrivit om?
Det går ju inte ihop med att leveranstiderna ökat så mycket annars?
av Maruash
#1304521
De preliminära leveranstiderna som diskuterats angående Xc60T8 innan (januari 2020) som även V60 T8 har nu verkar ju vara hämtade från Volvobil.
Kanske är det längre leveranstid för de som får sin bil via Volvobil?
av dfa
#1304605
Nej, inte som jag har fattat det. Det är leveransstider om du lägger en nybesällning mot fabrik vilket Volvobil alltid gör, dvs dom "förbokar" inte osålda bilar vilket många andra ÅF gör.
Men visst är det möjligt att få en tidigare hos t.ex Bilia som dom redan lagt order på.
Brukar alltid fråga (Bilia i mitt fall) om dom har några förbokade bilar som man kan ändra specen på. Det är värt att tänka på vid beställning då det kan förbättra leveranstiden avsevärt.
av KeeM
#1305532
Är det semi-MY2020 i bygg min volvo i en webbläsare? I appen verkar det inte riktigt vara samma.
Väljer man tex T8 TWIN och Inscription så står det att det är tex elmanövrerad förarstol med minne, dock är inte dessa ibockade under komfort och säten.
Den eviga däcksfrågan

Om du tar bort spacers blir det ju ännu v&aum[…]

Byta larmsiren.

Hej. Har letat runt men blir inte riktigt klok p&a[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Med eller utan paddlar, natt och dag mot 4an. Skil[…]

V70 motor till 850

Det är inte förens runt -00 när 140[…]