Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1314722
Idag var nog rekord, jag tog bilen, såklart fick jag inte mina egna inställningar utan sambons på sätet. Tryckte 1an för att få tillbaka mina. (kör med låst profil så sparade mitt säte igen för säkerhets skull) Hoppade ut och köpte bullar, kom tillbaka till bilen och hade igen min sambos sätesinställningar.... :bored: Sambon var inte med i bilen, och inte hennes nycklar heller. Jag kör med taggen personligen istället för riktig nyckel, det funkar ibland att den ställer om, men långt ifrån alltid.
#1314733
Rillee skrev: fre 03 maj 2019, 11:54 Nu är jag bara en hobby programmerare men hur kan de misslyckas så, kan ju inte vara så jätte svårt att få det att fungera
Bra fråga.. Men det är inte bara programmeringen, för det fungerar 100% om man testar utan att låta bilen stå en stund. Nåt slags minnesstrul känns det som.

Hur som helst är det märkligt att Volvo kommer undan med det.
#1314827
godlike100 skrev: fre 03 maj 2019, 10:50 Idag var nog rekord, jag tog bilen, såklart fick jag inte mina egna inställningar utan sambons på sätet. Tryckte 1an för att få tillbaka mina. (kör med låst profil så sparade mitt säte igen för säkerhets skull) Hoppade ut och köpte bullar, kom tillbaka till bilen och hade igen min sambos sätesinställningar.... :bored: Sambon var inte med i bilen, och inte hennes nycklar heller. Jag kör med taggen personligen istället för riktig nyckel, det funkar ibland att den ställer om, men långt ifrån alltid.
Jag har för mig att jag läst att man inte kan lagra profiler på den lilla sportnyckeln, men jag har kanske läst fel? 🤔
#1314844
Ilduce77 skrev: fre 03 maj 2019, 21:00
godlike100 skrev: fre 03 maj 2019, 10:50 Idag var nog rekord, jag tog bilen, såklart fick jag inte mina egna inställningar utan sambons på sätet. Tryckte 1an för att få tillbaka mina. (kör med låst profil så sparade mitt säte igen för säkerhets skull) Hoppade ut och köpte bullar, kom tillbaka till bilen och hade igen min sambos sätesinställningar.... :bored: Sambon var inte med i bilen, och inte hennes nycklar heller. Jag kör med taggen personligen istället för riktig nyckel, det funkar ibland att den ställer om, men långt ifrån alltid.
Jag har för mig att jag läst att man inte kan lagra profiler på den lilla sportnyckeln, men jag har kanske läst fel? 🤔
Får alltid min profil och mina inställningar. Många gånger även stolen, men som för alla andra, inte alltid.
#1316326
Har fungerat klockrent för mig tidigare, men hade inne bilen för byte av bakre dämpare till bakluckan (garantibyte) och då passades det även på att uppgradera till alla senaste mjukvaror i bilen.
Efter det fungerar det INTE med minnena till nyckeln och man måste varje gång manuellt trycka 1 eller 2 för att ställa in just stolen :-/
#1316693
GreenTurtle skrev: tis 14 maj 2019, 11:59 Har fungerat klockrent för mig tidigare, men hade inne bilen för byte av bakre dämpare till bakluckan (garantibyte) och då passades det även på att uppgradera till alla senaste mjukvaror i bilen.
Efter det fungerar det INTE med minnena till nyckeln och man måste varje gång manuellt trycka 1 eller 2 för att ställa in just stolen :-/
Kan det vara en bugg i novemberuppdateringen som ställt till det?
Saxat från sidan: https://www.volvocars.com/se/support/ar ... 515970036d
Uppdatering av justering av svank- och sidostöd som ställts in och sparats i en förarprofil. Stöden justeras som innan när dörren låses upp med nyckel som är kopplad till profilen men med tillägget att de dessutom justeras ytterligare en gång när bilen startas för att ta hänsyn till det faktiska tryck som uppstått när föraren har satt sig i förarsätet.
Min erfarenhet som programmerare är att så fort man är inne och pillar på något så introduceras nästan alltid nya buggar, speciellt om unittest saknas... Vi får väl hoppas att Volvos systemutvecklare läser detta och jobbar på en fix.
#1318860
Frazze1 skrev:Enligt ÅF har fabriken nyligen meddelat att de "lokaliserat det till två styrenheter som vaknar olika fort efter de gått i strömsparläge, vilket gör att information inte når stolsinställningen. Det beräknas att komma en åtgärd på detta någon gång under kvartal 4:a, men det är inte ett garanterat datum."
Kanon, då får man kontakta Volvo i höst då :)

Är ovanligt med ljuddämpning i 17" […]

Bakfjädrar.

Ja du, det är inte lätt att veta nä[…]

Om det tagit tio år innan det finns för[…]

Leasing bildäck

Hej, Jag och min sambo har leasat bil och lä[…]