Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1313825
jolerius01 skrev:Imorse funkade det för mig att stolen ställdes in när jag öppnade bilen med nyckeln i fickan. Mina profiler är inte låsta. Hade tydligen funkat igår för frugan oxå :)
Intressant!! Meddela gärna om eran bil konsekvent fixar stolsintällningen enligt förarprofilerna när bilen stått över natt, utan att profilerna är låsta!
Våran verkstad har försökt åtgärda felet fyra gånger, vid senaste tillfället hade de bilen inne flera dygn, bara för att till slut konstatera att det inte var något fel eftersom de inte kunde fixa det.. Men de skulle ändå göra en felanmälan till Volvo, fastän det inte var något fel..? :bored:

Om det fungerar på någon bil så ska de självklart kunna få det att fungera på alla.
#1314373
Min och frugans profiler är låsta och kopplade till varsin nyckel. Trots att profilerna är låsta blir det ofta att stolsinställningen ändras till den andres och att man får ta hjälp av minnesknapparna i dörren för att ställa tillbaka sin egen inställning och sedan spara om profilen.
Har börjat inse/tro att ovan inträffar när man låser upp bilen genom att trycka på handtagen om man istället låser upp bilen med hjälp av knapparna på nyckel tycker jag att det fungerar.
#1314523
PaleoProgrammer skrev:Någon som vet ifall man behöver ha keyless entry för att detta ska fungera?

Jmf Momentum Special Edition som inte har keyless entry med advanced SE som har keyless entry.
Jag har keyless entry och hos mig fungerar det ju som oftast inte när jag låser upp med att ta i handtagen. Däremot ser det ut att fungera om jag låser upp med knappen på nyckeln.
#1314557
Den här funktionen med stolsinställning och profiler är otroligt buggig.
När jag bytte profil manuellt till min sambos profil för att hon skulle köra, men med min nyckel så ändrades stolsinställningen och HUD till hennes, precis som det ska vara. Men när jag sedan manuellt byte tillbaka till min profil så ändrades inte stolen och HUD tillbaka till min profil, istället sparades sambos stolsplacering och HUD automatiskt in i min profil istället :bored:

Så fort jag nu ändrar stolsinställning så ser jag till att spara med minnesknapparna, den funktionen funkar alltid som den ska oavsett profil.

V90 CC MY19 keyles med HUD, senast uppdaterad i November
Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]

Har precis hämtat en my24. Elvärmare[…]