Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1306033
Felix1801 skrev:V60 T8 R-design har gått upp med i pris.
Yes men det sa dom ju förut. Att den går upp i pris och ex panorama försvinner som standard. Tillvalen är däremot lite generösare


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1306037
stevvee skrev:
Felix1801 skrev:V60 T8 R-design har gått upp med i pris.
Yes men det sa dom ju förut. Att den går upp i pris och ex panorama försvinner som standard. Tillvalen är däremot lite generösare


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tar tillbaka det jag skrev, loungepaketet hade blivit prishöjt :o likadan spec idag kontra min så är priset ca 50 k dyrare idag (men då får man iof massage i stolarna Bild)


Skickat från min iPad med Tapatalk
#1306316
Volvoinorr skrev: tor 21 mar 2019, 09:18 Verkar vara lite buggar som vanligt, försöker bygga en V60 Cross Country D4 men får inte till den som förut. Bygg Din Volvo vill tydligen att man ska välja T5:an. :-(
väldigt konstigt ja, det räcker med att bara försöka lägga till teknikpaket/pro eller navigon pro(exempel) och redan där vill den att man måste byta till t5 awd för att paketen/tillval ska gå in -_-
#1306436
Idag annullerade jag min beställning på en V60 D3, planerad leverans v.19

Gjorde istället en motsvarande MY20 beställning, leverans i aug.

Skilde en hel del.
Samma konfiguration för MY20 är billigare med mer innehåll. Märkligt tycker jag :-o

Sen blir ju även bilen en MY20, så det kändes som en no-brainer eftersom jag kan förlänga avtalet på min nuvarande personalbil till aug.
#1306440
Bjornagain skrev: tor 21 mar 2019, 17:09 Idag annullerade jag min beställning på en V60 D3, planerad leverans v.19

Gjorde istället en motsvarande MY20 beställning, leverans i aug.

Skilde en hel del.
Samma konfiguration för MY20 är billigare med mer innehåll. Märkligt tycker jag :-o

Sen blir ju även bilen en MY20, så det kändes som en no-brainer eftersom jag kan förlänga avtalet på min nuvarande personalbil till aug.
Vad för innehåll var det som skillde respektive MY19 och MY20? nu vet jag inte heller vilken utrustningsnivå du hade till V60 - jag menar V60 D3 har i nuläget kampanj därav kan det vara därför du fick mer "innehåll" fast för lägre pris?
#1306443
UnleashFusion skrev: tor 21 mar 2019, 17:17
Bjornagain skrev: tor 21 mar 2019, 17:09 Idag annullerade jag min beställning på en V60 D3, planerad leverans v.19

Gjorde istället en motsvarande MY20 beställning, leverans i aug.

Skilde en hel del.
Samma konfiguration för MY20 är billigare med mer innehåll. Märkligt tycker jag :-o

Sen blir ju även bilen en MY20, så det kändes som en no-brainer eftersom jag kan förlänga avtalet på min nuvarande personalbil till aug.
Vad för innehåll var det som skillde respektive MY19 och MY20? nu vet jag inte heller vilken utrustningsnivå du hade till V60 - jag menar V60 D3 har i nuläget kampanj därav kan det vara därför du fick mer "innehåll" fast för lägre pris?
Ja, det är säkert olika kampanjer som stökar till det. Men för 3 tusen mindre så ingick även detta i MY20, kursiverat

Intellisafe Surround
*Navigation, inkl automatisk fartanpassning vid kurvor
*Stylingsats
*Inner och ytterbackspeglar, automatiskt avbländande
* Klimatpaket Pro där Air Quality System (ingår i 4-zons)
#1306459
Bjornagain skrev: tor 21 mar 2019, 17:43
UnleashFusion skrev: tor 21 mar 2019, 17:17
Bjornagain skrev: tor 21 mar 2019, 17:09 Idag annullerade jag min beställning på en V60 D3, planerad leverans v.19

Gjorde istället en motsvarande MY20 beställning, leverans i aug.

Skilde en hel del.
Samma konfiguration för MY20 är billigare med mer innehåll. Märkligt tycker jag :-o

Sen blir ju även bilen en MY20, så det kändes som en no-brainer eftersom jag kan förlänga avtalet på min nuvarande personalbil till aug.
Vad för innehåll var det som skillde respektive MY19 och MY20? nu vet jag inte heller vilken utrustningsnivå du hade till V60 - jag menar V60 D3 har i nuläget kampanj därav kan det vara därför du fick mer "innehåll" fast för lägre pris?
Ja, det är säkert olika kampanjer som stökar till det. Men för 3 tusen mindre så ingick även detta i MY20, kursiverat

Intellisafe Surround
*Navigation, inkl automatisk fartanpassning vid kurvor
*Stylingsats
*Inner och ytterbackspeglar, automatiskt avbländande
* Klimatpaket Pro där Air Quality System (ingår i 4-zons)
Då förstår jag, jag kommer ihåg att MY19 teknikpaket kostade 13900kr men i MY20 16900kr, för 3000kr dyrare men självklart mer funktioner eller innehåll så som dom du nämnde som annars skulle kosta 7900kr(där intellisafe surround och ytterbackspeglar var separat/tillval utöver teknikpaketet). bra deal självfallen.

Har precis hämtat en my24. Elvärmare[…]

@lennarte , Har nollat felkoderna, kört ett […]

Jag gjorde en kontroll av AC på precis samma[…]

Hade min V70 på verkstaden idag och fick e[…]