Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1298234
Jag kör helst med Spotify som är inbyggt i Sensus i min V60 T6 AWD.
Men 7 av 10 gånger så står det "Anslutningsfel" trots att alla andra appar fungerar.
Det är ren lotto när man ska starta Spotify.
Jag har provat att byta mellan bluetooth och radio sedan tillbaka till Spotify. Men detta hjälper inte heller. Utan jag får stänga av bilen, öppna dörren och sedan starta bilen igen tills det fungerar.
Otroligt irriterande när man har lite bråttom som t.ex till jobbet på morgonen eller liknande.

Någon mer som upplever detta problem med Spotify i sin V60?
#1298248
De senaste två veckorna har jag haft samma problem med Spotify, innan dess har det funkat 100%igt.
Datatrafiken går alltid via Volvo även om du använder eget sim i bilmodemet så förhoppningsvis är det Volvos servrar som tillfälligt är lite krångel med.
#1298251
Har det problemet i V60 men ej i V90. I V60 sitter telenor sim-kortet och i V90 har jag Telia. Jag misstänker att det är telenor som strular.
Tunein ger också anslutningsfel i 60 men ej 90.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1298400
Geggan skrev:De senaste två veckorna har jag haft samma problem med Spotify, innan dess har det funkat 100%igt.
Datatrafiken går alltid via Volvo även om du använder eget sim i bilmodemet så förhoppningsvis är det Volvos servrar som tillfälligt är lite krångel med.
Hur menar du nu, att datatrafiken går genom Volvo? Jag har väldigt svårt att tänka mig att Volvo skulle sitta och betala för att hålla igång serverhallar som alla deras bilar ska skicka sin data till för att sedan skicka det till spotify och tillbaka.

Ontopic: är det via bilens modem eller hotspot från din mobil som problemet uppstår? Jag hade samma problem när surfdatan tog slut, den försökte bara ansluta och ibland lyckades den buffra upp för att spela en halv låt. Det är trotts allt bara 5 GB man får med, vilket går åt snabbt när du streamar. Sedan dess kör jag hotspot och inga problem.
#1298428
Som någon skrev innan, så har många klabb med att man får anslutningsfel på TuneIn när man kör med Telenors kort, men inte med Telia.

Jag har problem med Sveriges radios kanaler i TuneIn. Blir anslutningsfel 99 av 100 gånger.

Jag delar internet från telefonen via blåtand och det ansluts automatiskt när jag sätter mig i bilen och det funkar kanon. Bortsett från Sveriges radio..

Jag har Telenor på min privata lur och ska testa med jobbluren, som har Telia.

Ska också testa med att ansluta via wifi från telefonen istället för blåtand.

Till sist ska jag testa att sätta mitt Telia kort rakt in i bilens modem också..

Sen har jag slut på förslag på åtgärder.. 😮🤔
#1298453
CarlJo skrev:
Geggan skrev:De senaste två veckorna har jag haft samma problem med Spotify, innan dess har det funkat 100%igt.
Datatrafiken går alltid via Volvo även om du använder eget sim i bilmodemet så förhoppningsvis är det Volvos servrar som tillfälligt är lite krångel med.
Hur menar du nu, att datatrafiken går genom Volvo? Jag har väldigt svårt att tänka mig att Volvo skulle sitta och betala för att hålla igång serverhallar som alla deras bilar ska skicka sin data till för att sedan skicka det till spotify och tillbaka.
De som försökt sig på att köra abonnemang i bilen från 3 (Tre) med fri datatrafik för musikstreaming har fått se sin data förbrukas ändå pga att trafiken omdirigeras.
#1298486
Geggan skrev:
CarlJo skrev:
Geggan skrev:De senaste två veckorna har jag haft samma problem med Spotify, innan dess har det funkat 100%igt.
Datatrafiken går alltid via Volvo även om du använder eget sim i bilmodemet så förhoppningsvis är det Volvos servrar som tillfälligt är lite krångel med.
Hur menar du nu, att datatrafiken går genom Volvo? Jag har väldigt svårt att tänka mig att Volvo skulle sitta och betala för att hålla igång serverhallar som alla deras bilar ska skicka sin data till för att sedan skicka det till spotify och tillbaka.
De som försökt sig på att köra abonnemang i bilen från 3 (Tre) med fri datatrafik för musikstreaming har fått se sin data förbrukas ändå pga att trafiken omdirigeras.
En sak som man har missat då är att all annan data för till exempel uppkopplad säkerhet, väder, uppdateringar och annat som Volvo har i sina bilar drar data, och då dras datan trotts att man har "fri musikstreaming". Så det är inte ett problem man kan beskylla Volvo(direkt) för, utan snarare missuppfattning av hur data fungerar och dras. Inte på grund av att trafiken omdirigeras.

Hur skulle Volvo omdirigera trafiken? Jag har ett telenor-kort i min och upplevde aldrig problem med anslutning fören datan faktiskt tog slut.

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen