Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1297691
Blir väldigt osäker här. (och ledsen om jag kanske postade denna i fel forum först )
Har en XC60 T5 -18 uttagen November 2017.

Sedan jag gjorde min första service hösten 2018 så "larmar" sensus om att det finns mjukvaru-uppdateringar även om alla appar + min hemregion på kartan är uppdaterad.

Skall det verkligen vara så?
Har precis för mig att innan servicen så fick man bara uppmaningen om en app eller hemregionen på kartan inte var uppdaterad.
Har Skandinavian som hemregion och på autouppdatera och så fort det kommer en ny version uppdateras den men sedan fortsätter bilan att uppmana att det finns uppdateringar för alla andra länder,

Det blir ju ett fasligt uppdaterande via USB sticka om man skall göra detta varje gång Kazakstan eller annat land uppdateras.

Här måste det ju ha blivit en bugg i senaste versioner av sensusprogramvaran jag fick vid servicen eller...?
Någon som vet?
#1297701
Men visst är det en bugg som smugit sig in sedan "orginalprogramvaran"? Min XC60 är från November 2017 och alltså ganska tidig och jag har inget minne av att jag såg detta innan jag gjorde första servicen och fick alla mjukvaror uppdaterade. Får för sinnesfridens skulle kanske följa rådet att ladda ned hela Europa varje gång. Tidsödande ...
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]