Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1304365
CarlJo skrev: mån 11 mar 2019, 16:22
Tiimpan skrev:
CarlJo skrev: mån 11 mar 2019, 11:34

Fick en V60 lånebil när jag lämnade XC60n på service. PA fungerade mycket bättre i den jämfört med min egna. Min börjar plinga efter 10-15sek och är betydligt ryckigare och svajar mycket mellan linjerna.

Däremot så gick V60 nästan helt själv från Stig center till Lundby tunneln, där den ville ha hjälp var vid bygget/filbytet där trafiken från götatunneln möter backaplan, annars gick den helt själv utan händerna på ratten.
Kan ju inte skilja på tiden man kan låtabli att ha händerna på ratten med samma mjukvara? :-o
Vad jag har förstått så är det olika mjukvara på V60(PA3) och XC60(PA2)

Min egna bil fixar kökörning en lång stund utan att jag behöver göra något men så fort man kommer upp i fart(40-50km/h) så piper den.
V60n körde 4-5km i 70km/h själv.
PA3 finns inte det till Xc60? Mjukvara?
#1304375
Tiimpan skrev:
CarlJo skrev: mån 11 mar 2019, 16:22
Tiimpan skrev: Kan ju inte skilja på tiden man kan låtabli att ha händerna på ratten med samma mjukvara? :-o
Vad jag har förstått så är det olika mjukvara på V60(PA3) och XC60(PA2)

Min egna bil fixar kökörning en lång stund utan att jag behöver göra något men så fort man kommer upp i fart(40-50km/h) så piper den.
V60n körde 4-5km i 70km/h själv.
PA3 finns inte det till Xc60? Mjukvara?
Möjligt, men jag har inte fått den uppgraderingen :)
#1304409
Jag körde bakom en ny XC60 för inte så länge sedan. Vid första anblicken trodde jag att föraren vinglade, men såg sedan att det var bilen som gjorde distinkta justeringar (så att hjulen vreds tydligt) i riktning mot mittlinjen. Detta var på en 30-sträcka med en hel del gropar i vägen, så själv väjde jag medvetet för groparna. Men denna bil körde enbart med mittlinjen i åtanke.
#1306725
Har nu provat lite PA med min nya V60 och den är extremt len, inga småjusteringar. Och körde väldigt länge utan att be om handpåläggning, nästan till den grad att jag ville göra det för att. Motorväg iofs men sjukt nice.
Bakfjädrar.

På Volvo såg mekanikern när han t[…]

Hur byta drl v60cc

Min högra jättebilliga drl slocknade och[…]

Jag har samma ljud bakifrån på min v60[…]

På min bil (som jag tidigare skrev om i det […]