Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stevvee
#1296553
Hämtade ut min T8 idag och även fast den är fulladdad så visar den 0 i appen. Den visar inte heller när den laddas. Instrumenten i bilen däremot fungerar och visar info.

Någon som varit med om detta? Har provat ta bort och lägga till både bilen och appen igen.
IMG_5479.jpg
IMG_5479.jpg (46.51 KiB) Visad 2650 gånger

Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1297069
stevvee skrev: lör 02 feb 2019, 00:00 Hämtade ut min T8 idag och även fast den är fulladdad så visar den 0 i appen. Den visar inte heller när den laddas. Instrumenten i bilen däremot fungerar och visar info.

Någon som varit med om detta? Har provat ta bort och lägga till både bilen och appen igen.

IMG_5479.jpg


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Samma här fast jag ser inte ens Batteri status (Använder Samsung S7)
#1297070
Har pratat med Volvo On call nu och dom ser inget fel, pratat med Volvo och skickat min data och dom ser inte heller något fel. Känslan är att bilen inte skickar just batteridatan remote.
Men min PST skulle ta det med Volvo så skulle jag höra av mig om ca en vecka.
#1297231
Ringde Volvo On call igen och denna person (Per) såg att tjänsten för fjärrhantering hybridsystem inte var aktiv. Så han la ett ärende till sina tekniker om att aktivera tjänsten. Skulle dröja ca 2 dagar innan man fick svar. Hoppas hoppas!
#1297310
stevvee skrev: tis 05 feb 2019, 09:13 Ringde Volvo On call igen och denna person (Per) såg att tjänsten för fjärrhantering hybridsystem inte var aktiv. Så han la ett ärende till sina tekniker om att aktivera tjänsten. Skulle dröja ca 2 dagar innan man fick svar. Hoppas hoppas!
Menar Volvo On Call (Per) att tjänsten inte var aktiverad på just din T8'a eller för alla?
#1297312
SpeechError skrev: tis 05 feb 2019, 14:59
stevvee skrev: tis 05 feb 2019, 09:13 Ringde Volvo On call igen och denna person (Per) såg att tjänsten för fjärrhantering hybridsystem inte var aktiv. Så han la ett ärende till sina tekniker om att aktivera tjänsten. Skulle dröja ca 2 dagar innan man fick svar. Hoppas hoppas!
Menar Volvo On Call (Per) att tjänsten inte var aktiverad på just din T8'a eller för alla?
Just på min var det så men jag tror faktiskt Volvo själva har "missat" trycka på det för alla V60 T8 känns det som.
#1297461
stevvee skrev: tis 05 feb 2019, 15:12
SpeechError skrev: tis 05 feb 2019, 14:59
stevvee skrev: tis 05 feb 2019, 09:13 Ringde Volvo On call igen och denna person (Per) såg att tjänsten för fjärrhantering hybridsystem inte var aktiv. Så han la ett ärende till sina tekniker om att aktivera tjänsten. Skulle dröja ca 2 dagar innan man fick svar. Hoppas hoppas!
Menar Volvo On Call (Per) att tjänsten inte var aktiverad på just din T8'a eller för alla?
Just på min var det så men jag tror faktiskt Volvo själva har "missat" trycka på det för alla V60 T8 känns det som.
Hämtade ut min V60 T8 igår och jag ser bara status för bensin så det är nog missat på åtminstone min också.
Bakfjädrar.

Kolla Skandix i Tyskland också, sök p&a[…]

Börja med att plocka loss tryckgivaren nä[…]

Ser ut att komma från det lilla hålet […]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel ti[…]