Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1300822
KayserSoze skrev:Synd att nyheter kring detta är lika otydliga som Volvos pressmeddelande:
https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... ionstempo/

Står ju både att man ska vänta in nya hybrider och att de lanseras redan nu...
Tycker detta Pm faktiskt är lite att pissa på alla som väntat på sin V60 T8 sedan Juni och fått den precis eller får den strax.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1300828
Plinkplonk skrev:Fick info idag av en säljare att säljstart är satt till mars, produktionen drar igång mitten av november och första bilarna når kund Q1 2020 :-o

Tidigare info som jag fick av samma säljare var att lev skulle ske i augusti i år.

Så man kan nog med nya infon tyvärr konstatera att Volvo fortfarande har saftiga problem att få fram batterier...

Säljaren av min nuvarande Passat hörde av sig förra veckan o undrade om jag skulle ha en GTE Leverans skulle bli Augusti/september i år. Räckvidd på 7 el mil enligt säljaren.

Får ju hoppas att T6 TE som tydligen inte når kund förens om 1 år får uppdaterat batteri som matchar en sur Passat...
Har identiskt scenario som dig... men tror att jag bestämt mig nu när Volvo uppgraderar TE modellerna med något längre räkvidd, det blir nog en T6 TE :-)
#1300833
stevvee skrev:
KayserSoze skrev:Synd att nyheter kring detta är lika otydliga som Volvos pressmeddelande:
https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... ionstempo/

Står ju både att man ska vänta in nya hybrider och att de lanseras redan nu...
Tycker detta Pm faktiskt är lite att pissa på alla som väntat på sin V60 T8 sedan Juni och fått den precis eller får den strax.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Varför?
Det har alltid varit så och kommer alltid att vara att du kan beställa en bil på måndag och så kommer det en kampanj på tisdag som skulle gett dig ett bättre pris, eller något annat.
På samma sätt om du besäller en T8 och "får" 15% lägre räckvidd nu jämfört med om du beställde för 8(?) månader sedan. När tror du att en T8 som du besäller idag levereras?
Det finns ingen biltillverkare som kommer att råda dig från att köpa idag för att det (eventuellt) kommer något bättre i morgon.
#1300869
snepo skrev:
Derank skrev: fre 22 feb 2019, 23:13 ska man vänta, får man vänta hela livet, det kommer alltid ett bättre erbjudande
Exakt så är det
Det lite konstiga är ju att man i V60 T8:s fall släpper en ganska rejäl uppdatering av modellen endast 5 veckor efter att leveranserna startat, och motorpressen testat bilarna för första gången.

Då känns det ganska naturligt att kunder som precis fått sin bil eller precis ska få sin bil, känner sig lite bittra.

Om man som i mitt fall beställer sin bil första dagen som orderböckerna för modellen öppnar, räknar man ju knappast med att det ska hinna introduceras en uppdaterad version av modellen innan man ens fått sin bil levererad.

Klart man vet att det kommer komma förändringar på en bilmodell, det uppseendeväckande denna gång och när det gäller just V60 T8, det är ju tajmingen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1300871
Vad jag förstod på säljaren när jag hämtade min V60 T8 i veckan skulle MY20 bli en ansenlig slant dyrare och soltak inte längre vara standard. Jag behövde bilen idag och är kanonnöjd så är inte ett dugg bitter över att man kan få en MY20 med lite mer prestanda om ett år. Ser du som självklart att bilarna ska bli bättre för varje årsmodell, så har det alltid varit.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]

Efter en del fundering fick det bli Goodyear Effic[…]

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]