Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av maverick79
#1292169
Är i färd med att beställa en xc60 t8 inscription men kan inte bestämma mig för interiörfärg och dekorlister. Vill helst inte ha svart och därför tittat på amber, men får inte ihop det med tillgängliga lister. Vi lutar åt denimblå exteriör. Tips/erfarenheter?
av Hertsh
#1292175
Jag tittade också på Amber, men både fru och dotter sa (oberoende av varandra) att de inte alls gillade den. Har kollat på den mörkbruna inredningen nu och den är faktiskt riktigt fin. Möjlig att ha med Denimblå metallic.
av stevvee
#1292205
maverick79 skrev:Är i färd med att beställa en xc60 t8 inscription men kan inte bestämma mig för interiörfärg och dekorlister. Vill helst inte ha svart och därför tittat på amber, men får inte ihop det med tillgängliga lister. Vi lutar åt denimblå exteriör. Tips/erfarenheter?
Denimblå på en XC60 är hur snyggt som helst ! Det är det enda jag kan bidra med BildBild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av maverick79
#1294397
Blev den bruna interiören. Jämförde mot byggdinvolvo på USA-sajten och där blev den klart mer tilltalande. Överhuvudtaget är det mycket bättre bilder och funktioner på byggdinvolvo usa vs svenska.
av UnleashFusion
#1294399
maverick79 skrev: tor 24 jan 2019, 12:09 Blev den bruna interiören. Jämförde mot byggdinvolvo på USA-sajten och där blev den klart mer tilltalande. Överhuvudtaget är det mycket bättre bilder och funktioner på byggdinvolvo usa vs svenska.
det kan jag hålla med om, färgerna på byggdinvolvo i sverige är skeva. Antingen är det för ljust eller för mörkt. Usa's är däremot åt rätt håll(kan skilja lite men helt klart bättre än svenska sidan)
av thomasDu
#1294442
Beställt en xc60 T8 i okt ´18.
Valde mellan amber och svart.
Var hos bilhandlaren för ett par veckor sedan och såg på färgen (amber) i en V90 live.
Man såg redan slitage och mörka/jeans fläckar på kanten till förarstolen, såg billigt ut.
Tydliga svarta streck och skrynkligt skin. Helt ny bil som folk har provkört.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
#1294554
Fläckar från jeans är omöjligt att komma ifrån på ljus klädsel. Däremot går det att behandla stolarna så det är relativt enkelt att få bort. Jag gjorde stolarna igår (Amber komfortstol i nappaläder) och det tog ca 5-10 min för båda framstolarna. Sedan var det som nytt igen.
av fragge
#1294591
Gick igenom samma kval som dig (och de flesta andra) vid val av färg/klädsel. Gick igenom dessa faser:

Exteriört:
Denim Blue, snygg färg men ack så svår att hålla snygg. Polerrosor på bilarna redan när de står i bilhallen.
Osmium Grey, mycket snygg men typ hälften av alla bilar säljs ju med den färgen.
Bursting Blue är min favorit men fick inte välja den p.g.a. av att jag valt Inscription.
Electric Silver blev mitt val, ovanlig färg och ganska frän effekt i solljus på den. Dock inte tillräckligt speciell för att eg. motivera det högre priset.

Interiör:
Blond och Amber gick bort direkt eftersom jag haft ljus interiör i tidigare bilar. Extremt känsliga för missfärgningar, jeans kan du eller dina passagerare aldrig ha. Demobilarna var t.o.m. missfärgade redan.
Beställde först mörkbrun klädsel men ändrade till slut till svart eftersom jag inte gillade utseendet på dörrsidorna med den mörkbruna. Ångrar mig lite men svart är alltid snyggt.
av kantarell
#1294627
Jag valde R-Design för att kunna få Busting Blue och då gav sig färgen invändigt av sig själv då det bara finns svart eller svart att välja på. Passar just mig bra i alla fall då jag gillar att ha så mörkt som möjligt runt mig i bilen.

11 veckor kvar att vänta !
av Gorban
#1295933
Jag har amber nappa i min V90. Efter 2,5 år ser den fortfarande helt ok ut utan missfärgningar men med lite slitage. Firman som tvättar och dammsuger brukar även ge sig på klädseln lite lätt och då ser den ut som ny igen. Nästa bil blir antagligen blonde/charcoal.
Vi som beställt nya XC60

Man kan ju ladda batterierna när man kör[…]

Säger det något särskilt att det k[…]

Löjliga priser XC70

Den förtjänsten låter liten i samm[…]

Min gamla 745 -90 behöver en del kärlek.[…]