Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mariamagdalena
#1291048
Jag ringde Volvo för att aktivera Volvo on call. Vidare så är bilen förberedd för gps, men måste få mjukvaran installerad vad jag förstod. Det skulle kosta ca 7000. Vad jag förstod behövs ej bilens gps för att använda Volvo on call. Utan on call använder telefonens gps när telefonen är i bilen.
Min fråga är om det är värt att installera gps när man inte har stort behov av just vägbeskrivning....
Tydligen ska man kunna se via telefonen var bilen befinner sig om den blir stulen, om man har både on call och gps i bilen? Men då har jag hört att tjuven kan stänga av gpsen så bilen ändå inte syns. Vad är då poängen med allt detta? Tips mottages om det är värt dessa 7000 eller om jag ska nöja mig med on call för 1000. :bored: :nerd:
av stevvee
#1291059
När bilen används kan man inte se positionen utan enbart när den är avstängd och låst. Så är det enbart för att veta vart bilen är skulle jag köpa GPS puck och montera på lämpligt stället i bilen.
Användarvisningsbild
av hållundan
#1291267
Och är du ute efter navigation är det att slänga pengarna i sjön. Google Maps i telefonen är ljusår bättre.

Det är inte ett kass hjullager? Da pleier […]

Vi som beställt nya XC60

Skit också :-) Du hinner väl änd[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Nej inte hos volvo. Anledningen till att jag &au[…]

Bakfjädrar.

Jag har bytt bakfjädrar på min XC70 med[…]