Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1290826
Hej,

Har märkt av ett flertal gånger att ibland reagerar inte bilen på att jag försöker låsa upp bilen.
Jag har nästan alltid nyckeln i jackfickan(ytterfickan) på en rock (och inte någon polarexpeditionstjock-vinterjacka) så är det som att bilen inte reagerar på att nyckeln finns i närheten.

Men när det här väl händer så spelar det nästan ingen roll ifall jag står med nyckeln i handen, trycker den mot bilen eller dansar samtidigt, den reagerar inte och jag måste låsa upp nyckeln med knappen. Bilen är från November så det känns långsökt att batteriet ska vara "slut" i den redan.

Någon annan som har varit med om något liknande eller vet vad det kan vara?

Mvh
Carl
#1290901
Har visserligen en V90cc men upplever samma problem då och då. Har alltid nyckeln i höger byxficka, ej mobilen där. Bilen var precis på total uppdatering men detta problem finns kvar
#1290907
hållundan skrev: mån 07 jan 2019, 12:55 Är det samma vid upplåsning samtliga handtag/sidor på bilen, eller bara specifikt vänster fram?
När det händer spelar det ingen roll vilken sida det är, höger/vänster eller bak.
stevvee skrev: mån 07 jan 2019, 13:45 Har du mobilen i samma ficka?
Nej, den ligger i byxfickan
JH76 skrev: mån 07 jan 2019, 17:24 Har visserligen en V90cc men upplever samma problem då och då. Har alltid nyckeln i höger byxficka, ej mobilen där. Bilen var precis på total uppdatering men detta problem finns kvar
Var och pratade med Volvo idag, de föreslog utslutningsmetoden med den andra nyckeln, så ska försöka det först. Tyckte det var lite långsökt att batteriet redan skulle vara dåligt i en 2 månader gammal bil, men de har ju rätt att börja med andra nyckeln.
grillchips skrev: mån 07 jan 2019, 17:29 Samma problem med nyckel #2? Man får köra lite uteslutningsmetod för sånt här när det är lite random beteende.
Samma som ovan, fick samma svar från Volvo att börja med det, så får rota fram nycklarna som har hamnat i någon låda i flytten :)
#1292251
mossbo skrev:Jag har samma problem, men upplevde det inte i varmare väder så det kan nog ha med kläder som stoppar upp. Men bakluckan, med fotviftningen, ja herregud....enda gången den verkar funka är när man får luckan i skallen då man ska på med släpet :-)
Jag har en T8, så jag brukar få luckan i huvudet när sladden råkar åka in under och inte när foten är under :)

Har tyvärr inte lyckats få fram den andra nyckeln än, men har märkt att även ifall det inte går att öppna/låsa upp så går det att låsa bilen. Alltså när jag försöker låsa upp genom att lägga handen på/dra i handtaget, så hör jag hur det klickar i låsen om jag lägger tummen på "låsrutan".

Ska få fram den andra nyckeln idag, men i och med att bilen reagerar på låsningen så känns det som att det är något annat som strular.
#1292265
mossbo skrev: tor 10 jan 2019, 21:40Men bakluckan, med fotviftningen, ja herregud....enda gången den verkar funka är när man får luckan i skallen då man ska på med släpet :-)
Lite OT, men läs i instruktionsboken hur du ska göra. 😉 Problemet är att många tror att man ska ”vifta” åt sidan med benet. Du ska sparka in med foten vid en viss punkt. Funkar varje gång.

Casual dating at its finest – join the leadi[…]

Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]