Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hollan
#1283757
Hej jag har precis monterat en ledramp på min xc60 2019 och har mätat som en galning men hittar inget bra sätt och koppla in tillslaget
Hitta en box som skulle lösa detta men tycker 4995 är lite magstarkt
Finns de några andra trix? Verkar inte finnas nått på volvo heller typ mjukvara som det var på förra modellen
Jag har full led strålkastare
Användarvisningsbild
av hollan
#1284507
Svarar själv här om någon söker svar i framtiden
Finns mjukvara till extraljus sen drar man in en kabel och monterar på position 20 i det stora gröna kontaktstycket på CEM är minus styrt tillslag
av Wirke
#1284601
Antar att det är Modernums relä du ska använda, eller vad menar du med mjukvara? Du får gärna avlägga rapport här om hur fungerar. Jag har också dynamisk LED och de prisförslag med monterad LED ramp som jag sett är svettiga.
Användarvisningsbild
av hollan
#1284719
Jag har dynamisk led det funkar bra den stänger ner i tid ingen jar blinkat än
Jo där e svettiga priser pga man behöver en canbus box för 4000
Men nu har volvo släppt mjukvara så du behöver programera in mjukvaran för typ 100:- osso kopplar du in dej på stift 20 i det stora gröna kontaktstycket i cem
Ut får du en styrsingnal som är minus så du behöver ett extraljus relä med negativt tillslag
av aneben
#1284725
Det låter ju suveränt.
Menar du att en volvoverkstad behöver aktivera utgången på stift 20 och sen fungerar styrningen så att den släcker extraljusen när du får möte trots att bilens helljus lyser upp vid sidan av vägen?
Går det att avaktivera extraljusen i menyn någonstans efter att utgången aktiverats?
Användarvisningsbild
av hollan
#1284763
Ja precis så menar jag led rampen tänds när typ vänster helljus tänds
Du har i menyn bland dom andra ljus inställningarna så du kan stänga av

Inga konstigheter med reläet du kopplar + även på - ingången så funkar det som vanligt
av Saabturbo95
#1348370
hollan skrev: tis 04 dec 2018, 21:48 Svarar själv här om någon söker svar i framtiden
Finns mjukvara till extraljus sen drar man in en kabel och monterar på position 20 i det stora gröna kontaktstycket på CEM är minus styrt tillslag
Hej,

Använde du vanlig extraljus kablage? Eller köpte du någon speciell kabel för att få ihop detta?
Har precis köpt en led ramp, tänkte be Volvo aktivera utgången i CEM, räcker det sedan att använda vanlig kabel för signalen där eller behövs något canbus interface?

Mvh//Andreas
Användarvisningsbild
av hollan
#1348532
Nä när du har lagt in mjukvaran får du ut vanlig singnal på tillslaget
Därimot är det en jord singnal så det det du behöver göra är att koppla in minus kablen på reläet till plus så funkar det

Bilens inställningar (konton, ID, VIN osv): […]

Kan du ge exempel på funktioner eller anna[…]

V70 motor till 850

Läste precis att de använder olika typer[…]

och i ECU i motorutrymmet. Inte på en -[…]