Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dfa
#1349857
Holloman skrev: ons 20 nov 2019, 12:02 Lämnade in min bil i går. Enligt teknikern är åtgärden nu att byta gummimattorna mot tygmattor, men bilen måste stå och torka 24 timmar hos dem innan de lägger in de nya mattorna.
Fick samma info för ett par veckor sedan när jag skulle byta mattan för andra gången.
Alltså att de byter till textil.
Sålde bilen istället :-)
av Sudden78
#1350187
Textilmattor funkar fint. Har kört med gummi i alla år, men använder nu textil. Funkar fint trots blöta ungar i bilen, snöslask, jakt etc...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1350195
Jag lånade en V60 D4 Inscription i förra veckan.
Det första som slog mig när jag öppnade dörren var en väldigt speciell lukt, vilken jag så småningom förstod kom från mattorna.
Att permanent sitta i en bil med denna lukten skulle vara outhärdligt... :-/
Så dåligt har väl inte tygbiten suttit förut, så man såg sig tvingade att byta till ett annat lim?
av Lockis
#1350242
fjohan82 skrev:Jag lånade en V60 D4 Inscription i förra veckan.
Det första som slog mig när jag öppnade dörren var en väldigt speciell lukt, vilken jag så småningom förstod kom från mattorna.
Att permanent sitta i en bil med denna lukten skulle vara outhärdligt... :-/
Så dåligt har väl inte tygbiten suttit förut, så man såg sig tvingade att byta till ett annat lim?
Njae precis.
Jag märker det bara ibland i min V60.
Och det är väl konstaterat att det är limmet som fäster tygbiten på just förarmattan som är boven i dramat.
Lite märkligt att man då tycker att lösningen ska vara tygmattor. Speciellt när man betalar extra för just gummi mattorna.
av fragge
#1350375
volvojesus skrev:Åk till verkstaden och byt mattor, det lär vara nån batch av mattor som blivit fel hos matt-tillverkaren. (Inte Volvos fel)
Folk har ju bytt mattor på löpande band (läs tråden), det hjälper inte.
av Holloman
#1350559
Mailade min servicetekniker nu för att boka in tid för bytet av mattor. Då fick jag svaret att man får köpa nya mattor eller boka tid för våtdammsugning hos rekondfirma. Dvs han hade ingen koll alls på åtgärden som hans kollega informerat mig om. Älskar att informationsflödet är så bra internt hos dem.
av Sudden78
#1350611
Holloman skrev:Mailade min servicetekniker nu för att boka in tid för bytet av mattor. Då fick jag svaret att man får köpa nya mattor eller boka tid för våtdammsugning hos rekondfirma. Dvs han hade ingen koll alls på åtgärden som hans kollega informerat mig om. Älskar att informationsflödet är så bra internt hos dem.
Kan ju kanske bero på att det inte är alla som drabbats av detta. Din PST har nog dessutom en massa annat i huvet att hålla reda på.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Holloman
#1350700
Sudden78 skrev:
Holloman skrev:Mailade min servicetekniker nu för att boka in tid för bytet av mattor. Då fick jag svaret att man får köpa nya mattor eller boka tid för våtdammsugning hos rekondfirma. Dvs han hade ingen koll alls på åtgärden som hans kollega informerat mig om. Älskar att informationsflödet är så bra internt hos dem.
Kan ju kanske bero på att det inte är alla som drabbats av detta. Din PST har nog dessutom en massa annat i huvet att hålla reda på.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Man kan tänka så eller också tänker man att om första kontakt informerat kunden om vilken åtgärd som planeras så noterar man det i serviceärendet så att inte kunden får ett helt annat besked vid nästa kontakt med verkstan om samma ärende. Han kollade upp det när jag påpekade att jag redan fått bekräftat att det är en garantiåtgärd. Poängen är att har jag fått besked att det är en garantiåtgärd och att jag ska återkomma för att boka in ny tid för den så ska jag inte behöva börja om från ruta ett igen. Jag kan till och med tycka att de proaktivt borde kontaktat mig med förslag på ny tid när de kunde utföra det och inte be mig höra av mig igen.

Det är inte Serviceteknikern jag är irriterad på utan deras interna ärendesprocess som i det här fallet fallerar.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]

Ja Harman kardon låter mycket sämre i g[…]