Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Robkwi
#1533165
Hej!

Lyfter en halvgammal tråd. Har samma problem med kattpiss-lukt från förarmattan när den är blöt i min v60cc-21.

Pratade med min PST i annat ärende och passade på att fråga om detta. Man måste tydligen köpa en helt ny mattats, endast förarmattan finns inte att köpa lös.

En ny mattsats går på strax under 1100 seketas. Men jag frågade om goodwill och tydligen så tar Volvo 70% av kostnaden, men då måste man lämna tillbaka de gamla mattorna. Gör ju inget att lämna tillbaks de gamla så får man en ny omgång för lite drygt 300 spänn. Helt ok :-)
Lustigt att man får fråga till sig sådant men så är det väl ;-)

Tänkte jag nämner det så vet ni om ni också står i begrepp att byta mattorna eller stör er på lukten men inte tillräckligt mycket för att pröjsa 1100 för en ny mattsats ;-)
av lpc123
#1533212
Volvo hade under några månader i 2019 tror jag det var problem med gummimattor från Rumämien som luktade kattpiss! jag hade en XC60 från 2019 som jag fick plocka bort gummimattorna på och bara använda tygmattorna. Jag vet dom som fått sina mattor utbytta till nya som inte luktade. Det hjälper inte att tvätta dom utan det är gummiblandningen som ger lukten tyvärr.
Användarvisningsbild
av rob88
#1575440
Robkwi skrev:Hej!

Lyfter en halvgammal tråd. Har samma problem med kattpiss-lukt från förarmattan när den är blöt i min v60cc-21.

Pratade med min PST i annat ärende och passade på att fråga om detta. Man måste tydligen köpa en helt ny mattats, endast förarmattan finns inte att köpa lös.

En ny mattsats går på strax under 1100 seketas. Men jag frågade om goodwill och tydligen så tar Volvo 70% av kostnaden, men då måste man lämna tillbaka de gamla mattorna. Gör ju inget att lämna tillbaks de gamla så får man en ny omgång för lite drygt 300 spänn. Helt ok :-)
Lustigt att man får fråga till sig sådant men så är det väl ;-)

Tänkte jag nämner det så vet ni om ni också står i begrepp att byta mattorna eller stör er på lukten men inte tillräckligt mycket för att pröjsa 1100 för en ny mattsats ;-)
Köpte en V60 -20 nu i helgen och de luktar kattpiss i bilen så fort mattorna är blöta, glad jag hittade den här tråden, började tro att någon katt pissat i torkardiket. Får se om PST kan hjälpa en med nya mattor, annars får man väl köpa mattor av annat märke.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Går ju att byta bara själva gummit med […]

Nytt avgasrör B234F

Besiktigat 745-an idag. Blankt papper (så kl[…]

Tack! :-) Nej det är jäkligt dål[…]

Både och iofs, men i det här fallet &a[…]