Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Norbert
#1275951
Sen jag ägt bilen så har det alltid luktat typ kattpiss i bilen efter att det regnat eller varit fuktigt ute och man startar den, inte lite utan lukten har varit stark, nästan som man trott att en katt pissat i motorutrymmet eller någonstans men sannolikheten är väldigt liten att en katt gjort det varje gång det regnat eller varit fuktigt ute. Ska maila min åf om det men tänkte höra ifall någon annan har upplevt samma fenomen?
av ansjo
#1275957
Sätt näsan på golvmattan, min matta luktar precis som kattpiss när jag är blöt om skorna och det lilla vattnet kommer i kontakt med filtbiten där fötterna är.
#1276721
Samma i min, men sporadiskt. Kan ju mycket väl vara gummimattan - ska kollas. Känns ju konstigt att man på Volvo skulle ha missat en sån här sak vid testerna.
Någon här som haft en kontakt med Volvo i frågan?
av Norbert
#1276772
ansjo skrev:Sätt näsan på golvmattan, min matta luktar precis som kattpiss när jag är blöt om skorna och det lilla vattnet kommer i kontakt med filtbiten där fötterna är.
Tog och luktade igår efter att de hade regnat och du har helt rätt, det är mattan som stinker och när fläkten pumpar ut luft så börjar lukten snurrar runt i kupén o stinka.

Någon som kollat med Volvo eller är vi bara 2-3 personer som har detta problem? :sick:
Användarvisningsbild
av epostaren
#1277285
Jag tänkte att det var något i själva luftkonditioneringen som luktade, men det verkar ju vara mattan i det här fallet, så där har jag inga idéer om.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1278270
Någon som har testat att tvätta gummimattorna med såpa? Tänker mig att det eventuellt är någon beläggning från tillverkningen som orsakar lukten...
av ansjo
#1278295
fjohan82 skrev: fre 02 nov 2018, 16:35 Någon som har testat att tvätta gummimattorna med såpa? Tänker mig att det eventuellt är någon beläggning från tillverkningen som orsakar lukten...
Japp, men luktar likadant ändå...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]