Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Klabbe65
#1465709
Har haft min V60 T6 TE i snart 2 år men i förra vecka så började min också och lukta, funderade på vad som luktade men kom på att jag läst om det på den här sidan och visst var det mattan som stank "katt piss" blir till att kolla med leasing bolaget vad jag ska göra
av V90CC18
#1473119
Samma problem för mig. Köpte en beg. V90CC-18 häromveckan. Lukten fanns inte när jag först provade bilen, men sen hade de lagt in mattorna vid leverans och då hade lukten kommit... tacksam att jag hittade detta forum.

Ska in på verkstad på torsdag, hoppas få nya mattor då.

Det jag funderar på är om det luktar även från bagagemattan, har luktat på den och kan känna antydan, men inte lika mycket som övriga mattor. Någon som även fått denna utbytt?

Sen en övrig fråga till er med skinnsäten/läderklädsel. Upplever ni att dessa luktar mycket, finns det i så fall något att göra åt det? Något särskilt bra medel som inte luktar så mycket?

/Känsligt luktsinne...
Användarvisningsbild
av bem
#1473148
V90CC18 skrev: mån 08 nov 2021, 10:46 Samma problem för mig. Köpte en beg. V90CC-18 häromveckan. Lukten fanns inte när jag först provade bilen, men sen hade de lagt in mattorna vid leverans och då hade lukten kommit... tacksam att jag hittade detta forum.

Ska in på verkstad på torsdag, hoppas få nya mattor då.

Det jag funderar på är om det luktar även från bagagemattan, har luktat på den och kan känna antydan, men inte lika mycket som övriga mattor. Någon som även fått denna utbytt?

Sen en övrig fråga till er med skinnsäten/läderklädsel. Upplever ni att dessa luktar mycket, finns det i så fall något att göra åt det? Något särskilt bra medel som inte luktar så mycket?

/Känsligt luktsinne...
Köp en lastrumsmatta i formad plast så behöver du inte tvivla nåt mer ang. lukten på lastutrymmets matta (har en sån i min V90 T6 Recharge 2022):

https://accessories.volvocars.com/sv-se ... /all/L.H.D

/Bo
av FFEN
#1475538
Det var som fan.....

Gick runt och trodde att jag var lite dum i hvudet. Haft bilen på rekond, Ozonbehandling etc. Men ingen annan känner riktigt den där kattkissdoften som jag gör.

Nu har har jag fått ta över en kollegas tjänstebil men är det försent att påtala felet för Volvo på en bil som gått över 5k mil och är uttagen 20200115.
Användarvisningsbild
av bem
#1475628
Viken badwill… kattkisslukt är väl bland det sista man skulle önska sig i en bil, speciellt om man har med nån kompis i bilen. Vad säger man till kompisen under färd? Som han i ”Betjänten” kanske: ”I kill that cat”…
Om man säger sanningen att bilmattorna luktar kattkiss från fabrik blir man väl idiotförklarad?
- Visst, Volvo låter göra golvnattor som luktar kattkiss - vill de inte ha några kunder och passagerare i sina bilar? Säger nog medpassagerare… :-)
/Bo
av MBjerner
#1513467
Var till min Volvohandlare idag och fick en komplett mattuppsättning utbytt (gratis) så nu slipper man "kattf-n" i bilen ;-) Den nya uppsättningen har ingen pålimmad filtbit.
Senast redigerad av 1 MBjerner, redigerad totalt 0 gånger.
av pergrein
#1513476
Då blir det ett besök till Volvo imorgon :-D

Edit: Var inga problem att få den nya varianten utan tyg.
20220928_135711.jpg
20220928_135711.jpg (2.17 MiB) Visad 639 gånger
Mvh
Per
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Låter lite dumt men har du nollställt b[…]

Uppdatering på resultatet. Det var rattl&ari[…]

Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]