Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PBateman
#1422403
Ringde min säljare och fick mina utbytta direkt, han i verkstaden sa att jag inte va den förste eller siste som gör detta. Tog textil mattor då jag inte våga chansa att lukten kommer tillbaka.
av jaronsso
#1422411
Mina mattor började lukta efter 6-9 månader någonting. Bilen är nu ca 18 månader.
Gjorde ingen större grej av det när det dök upp och trodde det var mina kläder som luktade kanske, eller skinnsätena.
Men nu har jag i något halvår kört med bara textilmattorna. Även nu över vintern, och lukten är som bortblåst.. Var längesen jag kände av det nu.

Tänkt slänga in gummimattorna igen när det nu faktiskt kommit snö och slask även i Göteborgsområdet, men jag kanske borde avstå..
av fragge
#1426349
Fick också nya mattor idag, Bilia bekräftade att det var en ny modell med nytt artikelnummer. Vi får se hur lukten artar sig framöver.
Användarvisningsbild
av bem
#1465468
Finns nåt man kan se på gummimattorna om man har kattkissmattor eller de nyare som inte stinker? Jag köpte på nätet Volvo original gummimattor till min V90 (2022:a) för 1 månad sen. Har textilmattor i nu som satt i bilen från fabrik.
/Bo
av jaronsso
#1465525
Luktar kattpiss även i min, och konstaterade det väldigt snabbt efter fuktigt klimat samma höst som jag hämtade min bil.
Bytte till textilmattorna, som jag nu kört året runt i nästan två år. Fungerar förvånansvärt bra. Trodde det skulle bli söligt och vått, men det fungerar väldigt bra. Framför allt så luktar det ingenting.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Japp, då kan du ta ut felkoder på t&au[…]

Bussningar länkarm duett

Det finns verkstadshandböcker på PV-klu[…]

Rekommenderar att vänta med mjukvara 3.0, den[…]

Har du ungefär samma uppskattad räckvidd[…]