Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Asp
#1278480
Jag har också fått den otrevliga doften i min XC60 -18. Verkar komma från förarsidans matta som har en tygbit. Någon sim snackat med verkstaden? Tycker inte man skall ha unken doft i en bil för en halv miljon.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1278640
Kanske ligger felet i limmet som håller tygbiten på plats (om Volvos leverantör har bytt detta mot en annan sort)...? Om det inte går med såpan menar jag.
Någon som har testat att kasta ut förarmattan och lägga in textilmattan istället, för att se om lukten försvinner?
av richey
#1279223
Är det bara gummimatta som luktar? Har fortfarande textilmattor i bilen.
Inte bytt än då jag kör på sommardäck. Men snart är det byte till dessa när vintersulorna åker på.
av ansjo
#1279257
Ja, på gummimattan vid förarplatsen är en bit som inte är gummi. När denna blir blöt luktar den kattpiss av någon anledning, som försvinner när den torkat. Tygmattorna luktar ingenting.
Användarvisningsbild
av LaserJet
#1279454
Verkstaden informerad och skickar ärendet vidare till Volvo
Tycker att samtliga som upplever detta gör samma sak, uppenbarligen något som är galet på mattorna till flertalet bilar.

Har nu upplevt det i både V90, XC60 samt i tråden nämns även XC90 så säkert samtliga modeller som har den lilla filtbilten
:sick: :sick: :sick:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10

Ja, generellt sett kan det vara lättare at pr[…]

har du läst av elen till pedalen och inte upp[…]

Hade liknande på min för massa år[…]

Liten uppdatering, stressade lite i lördags […]