Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Molind
#1276867
Testa å töm mugghållaren mellan stolarna. Jag hade samma problem på min XC60 MY17. Och då fick jag till mig att sensor sitter under mugghållaren. Mynt, nycklar som ligger och skapar små vibrationer som gör att larmet går.
av CETT
#1292364
Nu har bilen varit inne för detta irriterande fel för andra gången. Det blev provisorisk åtgärd med maskeringstejp i taket över alla hål till rörelsesensorn... Sensor beställd och hoppas på att de löser problemet på tredje verkstadsbesöket.
av CETT
#1292559
RickardK skrev:Hade oxå det problemet, visade sig vara parkeringslapp i hållaren för parkeringslappar (i mitt fall) när den är tom inget larm.
Jaha, så det var parkeringslappens fel då? Inte fel på bilen... :-o Nu är det i alla fall så att jag behöver kunna använda värmaren oavsett om jag har parkeringslapp/parkeringstillstånd i hållaren.
Användarvisningsbild
av mikeman
#1299184
Nu hände det här mig också för första gången, använder visserligen inte förkonditionering utan timer så ofta. Vad är det för sensor som löser ut, har det med rörelsen i luften att göra, pga luft från utblåset?
av CETT
#1299288
mikeman skrev:Nu hände det här mig också för första gången, använder visserligen inte förkonditionering utan timer så ofta. Vad är det för sensor som löser ut, har det med rörelsen i luften att göra, pga luft från utblåset?
Förkonditionering med eller utan timer gör detsamma. Tjuvlarmet drar igång ca 50% av gångerna och då efter att värmaren gått ca 15 min. Verkstaden har bytt rörelsegivaren utan förbättring. Efter 5 månader med larmande bil ryckte jag säkringen till larmsirenen så nu är den tyst i alla fall. Nytt lagningsförsök till veckan.
Användarvisningsbild
av mikeman
#1299778

CETT skrev:
mikeman skrev:Nu hände det här mig också för första gången, använder visserligen inte förkonditionering utan timer så ofta. Vad är det för sensor som löser ut, har det med rörelsen i luften att göra, pga luft från utblåset?
Förkonditionering med eller utan timer gör detsamma. Tjuvlarmet drar igång ca 50% av gångerna och då efter att värmaren gått ca 15 min. Verkstaden har bytt rörelsegivaren utan förbättring. Efter 5 månader med larmande bil ryckte jag säkringen till larmsirenen så nu är den tyst i alla fall. Nytt lagningsförsök till veckan.
Aha där ser man, väldigt jobbigt problem det där. Och frustrerande att verkstaden inte har någon lösning. Hoppas det löser sig för dig.
#1311579
Jag har haft detta problem till och från på min V60 T8 (uthämtad i februari) sedan start. Jag upplever att larmet går främst då det är kallt ute, dvs 0c eller kallare. Beskedet jag fått av Bilia idag (den står hos dom för felsökning av detta problemet nu) är att det v20 kommer en mjukvaruuppdatering som ska lösa detta problem då det inte är helt ovanligt på modellen. Om den är bara för V60 eller även för XC60 vet jag ej.

Skriver det här då informationen kan vara av nytta för er andra också!

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel til[…]

Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]