Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lv455
#1271381
Hej på er,

I veckan har jag tänkt lägga en beställning på en V60 T8 Inscription enligt nedan:

Svart
Stänkskydd fram (T) 930 kr
Stänkskydd bak (T) 1 090 kr
Golvmattor, kupégolv, charcoal formad plast (T) 1 030 kr
Barnsäkerhetslås bakdörrar elektriskt 900 kr
Inner- och ytterbackspeglar, automatiskt avbländande.2 000 kr
Smartphone Integration 2 900 kr
Tonade rutor 3 900 kr
Intellisafe Surround 5 900 kr
18" 5-Y ekrad Svart Diamond Cut 0 kr
Elmanövrerad förarstol med minne 5 900 kr
Svart innertak 2 900 kr
Sensus connect, Premium Sound Bowers & Wilkins 39 900 kr
Park Assist Pilot 3 000 kr

Listpris är 609000:-, offererat pris är 546000:- med företagarnas rabatt, dessutom kan jag köpa till vinterdäck för 10 kkr.

Innan jag skriver på hos den lokala handlaren har jag dock varit i kontakt med Sixt och bett om en offert för operationell leasing.

Fråga:
Är det någon som har erfarenhet av deras leasingverksamhet? Det prisexempel jag såg var billigare än vad jag trott, dock gällde det med en annan spec och miltal.
av Handersg
#1302380
Sixt var ett tag det mest förmånliga företaget på tesla-leasing. De siffror de presenterar på en basbil är just bara en basbil. Blir snart ganska dyrt när du lägger på dina tillval. Bara B&W kommer kosta dig en rejäl slant.
Tror du får ett betydligt bättre förslag direkt från en volvohandlare.
Men visst, operationell leasing är en dyr trygghet på en T8.
av stevvee
#1302390
lv455 skrev:Hej på er,

I veckan har jag tänkt lägga en beställning på en V60 T8 Inscription enligt nedan:

Svart
Stänkskydd fram (T) 930 kr
Stänkskydd bak (T) 1 090 kr
Golvmattor, kupégolv, charcoal formad plast (T) 1 030 kr
Barnsäkerhetslås bakdörrar elektriskt 900 kr
Inner- och ytterbackspeglar, automatiskt avbländande.2 000 kr
Smartphone Integration 2 900 kr
Tonade rutor 3 900 kr
Intellisafe Surround 5 900 kr
18" 5-Y ekrad Svart Diamond Cut 0 kr
Elmanövrerad förarstol med minne 5 900 kr
Svart innertak 2 900 kr
Sensus connect, Premium Sound Bowers & Wilkins 39 900 kr
Park Assist Pilot 3 000 kr

Listpris är 609000:-, offererat pris är 546000:- med företagarnas rabatt, dessutom kan jag köpa till vinterdäck för 10 kkr.

Innan jag skriver på hos den lokala handlaren har jag dock varit i kontakt med Sixt och bett om en offert för operationell leasing.

Fråga:
Är det någon som har erfarenhet av deras leasingverksamhet? Det prisexempel jag såg var billigare än vad jag trott, dock gällde det med en annan spec och miltal.

Hmm varför inte lägga på minst teknikpaket? Känns ju som en rätt osexig T8 annars i jämförelse mot andra uttagna. Det som kan tala för är ju B&W men utan dynamiska led och navigation hade iallafall jag valt bort den vid begköp.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1302392
Tänk på hur gammal tråden är.
Enligt andra inlägg ska TS få sin bil vecka 16 om jag läste rätt...
av stevvee
#1302394
fjohan82 skrev:Tänk på hur gammal tråden är.
Enligt andra inlägg ska TS få sin bil vecka 16 om jag läste rätt...
Trodde den var ny Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Lövet
#1302427
Om det är en op.lease så är det ointressant hur attraktiv bilen blir på begagnatmarknaden*. Utrustningen har ett restvärde i % som man får redan från början och förutom aut,awd, drag så är det ingen utrustning som har annat än uselt restvärde i sådana här kalkyler. Man räknar 15-25%. Så all utrustning är en ren förlust.

* Edit: Jo det finns förstås en koppling men den är inte strikt eftersom restvärdet sätts redan vid köpet
av lv455
#1303824
Hej, mycket riktigt är tråden gammal. Om dryga månaden dyker bilen upp hos min lokala Volvohandlare och det blev diverse justeringar av specen. Dock bryr jag mig inte så mycket om andrahansvärdet då det endast drabbar mitt företag, istället siktar jag på att få ner förmånsvärdet. Av samma anledning eftermonterar jag allt som går att eftermontera (t.ex navigator).
av stevvee
#1303825
lv455 skrev:Hej, mycket riktigt är tråden gammal. Om dryga månaden dyker bilen upp hos min lokala Volvohandlare och det blev diverse justeringar av specen. Dock bryr jag mig inte så mycket om andrahansvärdet då det endast drabbar mitt företag, istället siktar jag på att få ner förmånsvärdet. Av samma anledning eftermonterar jag allt som går att eftermontera (t.ex navigator).
Vad får du i förmånsvärde ? Jag har petat på en del på min och har 5500 i förmån. 4500 är väll grund så 1000 spänn gör ju varken till eller från


Skickat från min iPhone med Tapatalk

oki men den slangen har jag inte sett på min[…]

Bilens utrustning från Vin nr

Du kan kolla utrustningen igenom att trycka in reg[…]

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]