Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av laham
#1271352
Hej !
När jag skulle sätta i simkortet, tappade jag hållaren med isatt simkort ner i hålet.
Hur får jag tag i hållaren med simkortet. Hur ta bort mattan ??
Mvh Lars
av UMK
#1271357
Det hände mig med. Jag drog i mattan så fick jag ner handen bakom den. Så hittade jag på den strax under hålet den åkte ner i.
av cbl818n
#1368618
UMK skrev: ons 26 sep 2018, 19:00 Det hände mig med. Jag drog i mattan så fick jag ner handen bakom den. Så hittade jag på den strax under hålet den åkte ner i.
Funkade för mig med, men hade inte vågat dra om jag inte läst detta inlägget! Tack! Räddade lördagen :-D
(V60 MY20)
av jaronsso
#1368810
Hände mig i min V60.
Maken till usel lösning har jag aldrig skådat. Hur i helvete är det ens möjligt att man på enkelt manér ska kunna tappa ner den så den ”försvinner”?!

Jag åkte till lokala Volvohandlaren som assisterade. Tog väl 10 minuter.
Jag som inte visste riktigt hur man gick tillväga, vad som skulle lossas, etc. hade behövt säkert 2h för att få fram det. I min gick det inte att dra i någon matta. Man fick lossa på plastlisterna för att få loss mattan och på så sätt komma bakom.

Helt uselt!
Användarvisningsbild
av leiwi
#1368813
jaronsso skrev:Hände mig i min V60.
Maken till usel lösning har jag aldrig skådat. Hur i helvete är det ens möjligt att man på enkelt manér ska kunna tappa ner den så den ”försvinner”?!

Jag åkte till lokala Volvohandlaren som assisterade. Tog väl 10 minuter.
Jag som inte visste riktigt hur man gick tillväga, vad som skulle lossas, etc. hade behövt säkert 2h för att få fram det. I min gick det inte att dra i någon matta. Man fick lossa på plastlisterna för att få loss mattan och på så sätt komma bakom.

Helt uselt!
Ja det man kan misstänka är att dom har en stor vana på detta , helt idiotisk placering , vad var det för fel på den tidigare placeringen i hanksfacket

Ja killar och tjejer. Då behöver jag br[…]

Golv v90

Baserat på vad du beskrivit hade jag i din s[…]

Passar dessa fälgar

De passar och har sett flertalet S/V60 Cross Count[…]

Bilen klagar hela tiden på låg batt[…]