Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av UnleashFusion
#1271684
SamuelH skrev: fre 28 sep 2018, 21:22 Fett besviken på att inredningen inte skiljer sig något från vanliga V60... på V90CC har man ju iaf det svarta valnötsträdet men på V60CC har man ju inget? Man behöver kanske inte hitta på nya material att ha som panelinlägg. Hade kunnat varit något så enkelt som att det står till exempel "Cross Country" i nackstödet precis som det står "Inscription" på vanliga V60 eller iaf någon instegslist? Vad säger ni?

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Absolut. någorlunda nya klädsel till sätena vore härligt, små detaljer som gör skillnad..
av SamuelH
#1271685
UnleashFusion skrev:
SamuelH skrev: fre 28 sep 2018, 21:22 Fett besviken på att inredningen inte skiljer sig något från vanliga V60... på V90CC har man ju iaf det svarta valnötsträdet men på V60CC har man ju inget? Man behöver kanske inte hitta på nya material att ha som panelinlägg. Hade kunnat varit något så enkelt som att det står till exempel "Cross Country" i nackstödet precis som det står "Inscription" på vanliga V60 eller iaf någon instegslist? Vad säger ni?

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Absolut. någorlunda nya klädsel till sätena vore härligt, små detaljer som gör skillnad..
Minns V70 XC den som kom 2000/2001 den kunde fås med 40/20/40 delning, den hade helt andra stolar, det fanns brun läderklädsel, extra handtag m.m varför kunde man inte göra något liknande här? Vad är det som tar emot? Har dom ingen fantasi?


Sent from my SM-G950F using Tapatalk


av Lövet
#1271695
SamuelH skrev:
UnleashFusion skrev:
SamuelH skrev: fre 28 sep 2018, 21:22 Fett besviken på att inredningen inte skiljer sig något från vanliga V60... på V90CC har man ju iaf det svarta valnötsträdet men på V60CC har man ju inget? Man behöver kanske inte hitta på nya material att ha som panelinlägg. Hade kunnat varit något så enkelt som att det står till exempel "Cross Country" i nackstödet precis som det står "Inscription" på vanliga V60 eller iaf någon instegslist? Vad säger ni?

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Absolut. någorlunda nya klädsel till sätena vore härligt, små detaljer som gör skillnad..
Minns V70 XC den som kom 2000/2001 den kunde fås med 40/20/40 delning, den hade helt andra stolar, det fanns brun läderklädsel, extra handtag m.m varför kunde man inte göra något liknande här? Vad är det som tar emot? Har dom ingen fantasi?


Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Sånt kostar. Man anser väl det inte värt det.
av Bempo
#1271722
Jag tycker vanlig V60 är en kanonbil med rätt detaljer. Helskön att köra och väldigt komfortabel. Men jag beställde en cc för den lilla extra höjden och för det lite tuffare utseende med höjd, spårvidd, plastdetaljer och jag adderade stylingkit.
Eftersom jag vill äga min egen bil väljer jag modell och utrustning efter eget behag. V90 går bort av praktiska skäl då vi tycker den är för stor, XC60 tycker jag är mer en van och det vill jag inte åka omkring i, XC40 kändes som en riktig fullträff och smidig genom sina yttermått men den är bullrig jämfört med V60.
Nu har vi åkt V70 cc i många år och V60 cc blir en bra efterträdare. Ser fram mot leverans nästa år.
av SamuelH
#1271723
Bempo skrev:Jag tycker vanlig V60 är en kanonbil med rätt detaljer. Helskön att köra och väldigt komfortabel. Men jag beställde en cc för den lilla extra höjden och för det lite tuffare utseende med höjd, spårvidd, plastdetaljer och jag adderade stylingkit.
Eftersom jag vill äga min egen bil väljer jag modell och utrustning efter eget behag. V90 går bort av praktiska skäl då vi tycker den är för stor, XC60 tycker jag är mer en van och det vill jag inte åka omkring i, XC40 kändes som en riktig fullträff och smidig genom sina yttermått men den är bullrig jämfört med V60.
Nu har vi åkt V70 cc i många år och V60 cc blir en bra efterträdare. Ser fram mot leverans nästa år.
Grattis till en troligtvis riktigt trevlig bil!

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

av berrabus
#1271796
Snyft, jag får inte in en V60CC som tjänstebil eftersom vi har en gräns på max 120g/km.
Annars hade jag beställt en blixtfort.
av valln
#1272300
Vad innebär egentligen mild-hybrid?
Att bilen inte går att ladda från fasta elnätet?
Är det bara energin från bromsen som återvinns eller är det något mer?
Användarvisningsbild
av Derank
#1272305
"En mild hybrid innebär att elmotorn bara utför en mindre del av bilens totala arbete. Systemet återvinner i princip energin vid inbromsning. Som resultat kan bränsleförbrukningen sänkas med något tiotal procent."

Enligt volvo
av dfa
#1272339
GT-mannen skrev: ons 26 sep 2018, 19:31 V60 CC kommer som laddhybrid.
https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... addhybrid/
Kommer nog bli en storsäljare.
Pratade med en säljare idag som hävdade att V60CC kommer som T6 och T8 twin engine samt som mildhybrid.
Problemet är att Volvo tydligen inte får tag på tillräckligt med batterier utan alla går till de T8or man bygger idag.
Den fulla elektrifieringen av alla modeller som lovats under 2019 verkar framskjuten till 2020 och elvariantern av XC40 till kanske 2021 enligt samma person.
av stevvee
#1272354
dfa skrev:
GT-mannen skrev: ons 26 sep 2018, 19:31 V60 CC kommer som laddhybrid.
https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... addhybrid/
Kommer nog bli en storsäljare.
Pratade med en säljare idag som hävdade att V60CC kommer som T6 och T8 twin engine samt som mildhybrid.
Problemet är att Volvo tydligen inte får tag på tillräckligt med batterier utan alla går till de T8or man bygger idag.
Den fulla elektrifieringen av alla modeller som lovats under 2019 verkar framskjuten till 2020 och elvariantern av XC40 till kanske 2021 enligt samma person.

Intressant läsning då jag personligen gissat på detta utan någon som helst fakta. Dock trodde jag inte att XC40 kanske blir framskjuten det var en nyhet.

Läste något intressant om Outlander Phev också nu när dom släpper ny förbättrad modell med hela 5% längre räckvidd på EL alltså enligt dom 54 km. Kommer vi se samma långsamma utveckling för Volvo?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10

Tjena! AC i denna V70 2011 blåser ut kall lu[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]