Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1271234
Derank skrev:Sedan har jag personligen alltid varit sjukt alergisk mot den där plasten sedan V70 XC kom till världen. Såg hyffsat ut på den V90 CC jag lånade förra veckan då plastjoklet var färganpassat iaf
Håller med dig, plasten runt hjulhusen gör att jag mår illa. Så hemskt fult!! Sedan tycker andra att det är snyggt?? Märkligt. :sick:
av least
#1271261
fjohan82 skrev: tis 25 sep 2018, 20:04 Ja den var ju snygg, absolut! Men 25000 extra (D4 awd aut) för att frakta arslet lite högre och plast runt hjulhusen...
Nej, den pengen skulle jag hellre lägga på extrautrustning till en vanlig V60.
Och där svarade du precis på varför CC finns. Det är för att bredda utbudet av modellvarianter till olika kunder.
av mikebike
#1271265
Detta var väl årets minst överraskande presentation?
Jag önskar att de kunde "busa till det" lite, kanske canvasklädsel som tillval?
av Lövet
#1271268
mikebike skrev:Detta var väl årets minst överraskande presentation?
Jag önskar att de kunde "busa till det" lite, kanske canvasklädsel som tillval?
Håller med. Verkshöjden är ju inte så man baxnar direkt.
av Malmstroem
#1271271
Naturligtvis blir det kannibalism mellan V90 och V60. Förhoppningen är väl att färre ska välja Passat eller dylikt.

Jag tror att V90 kommer fortsätta att sälja bättre än V60 i Sverige. Prisskillnaden är för liten för att de som vill ha en stor kombi ska överväga V60. För de som vill ha en något mindre bil så har de nu V60 som alternativ.

Framtiden får utvisa om jag har rätt. ;-)
av DaddyTapir
#1271606
GT-mannen skrev:V60 CC kommer som laddhybrid.

https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... addhybrid/

Kommer nog bli en storsäljare.

/Håkan
En sådan vill jag ha! Jag satt just och funderade på varför CC inte finns som laddhybrid, men där har vi alltså svaret. Hoppas nu bara att förmånsvärdet blir humant på den så att man kan räkna hem den ekonomiskt.

Den lär ju bli en enorm tjänstebilsfavorit.
av Lockis
#1271673
Sen finns det folk som jag.
V90 går inte in i våran miljö policy på jobb medans V60 går in.

Då var inte valet något bekymmer.
Malmstroem skrev: ons 26 sep 2018, 11:23 Naturligtvis blir det kannibalism mellan V90 och V60. Förhoppningen är väl att färre ska välja Passat eller dylikt.

Jag tror att V90 kommer fortsätta att sälja bättre än V60 i Sverige. Prisskillnaden är för liten för att de som vill ha en stor kombi ska överväga V60. För de som vill ha en något mindre bil så har de nu V60 som alternativ.

Framtiden får utvisa om jag har rätt. ;-)
av SamuelH
#1271681
Fett besviken på att inredningen inte skiljer sig något från vanliga V60... på V90CC har man ju iaf det svarta valnötsträdet men på V60CC har man ju inget? Man behöver kanske inte hitta på nya material att ha som panelinlägg. Hade kunnat varit något så enkelt som att det står till exempel "Cross Country" i nackstödet precis som det står "Inscription" på vanliga V60 eller iaf någon instegslist? Vad säger ni?

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10

Jag tror jag har fattat hur det fungerar, ni f&ari[…]

Volvo V50 "Mr White"

Tjusigt med mätartavlorna! 8-) Tackar s&[…]

B230F motor, lågmilad

Jag håller på att dieselkonvertera en […]

Billigaste lösningen är att ersätta[…]