Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lv455
#1269256
På grund av leveranstider och tillgänglighet står jag i begrepp att överge mina planer på att vänta in V60 T6 TE och istället beställa en T8.

Skillnaden i leasingkostnad är marginell, jag funderar dock på huruvida det kommer att vara någon skillnad i förmånsvärde? T8:an borde ju rimligtvis få T5:ans förmånsvärde (i likhet med V90 och XC60) vilket ju borde betyda att T6 TE får samma, eller har jag missat något?

Vidare funderar jag på skillnad i förbrukning, min gissning är att de bägge bensinmotorerna både ha likartad förbrukning vid t.ex landsvägskörning.

Finns det några mer tänkbara skillnader jag missat?
av stevvee
#1269277
Förmånsvärdet säger dom skall vara lika men inget är bekräftat förens skatteverket sagt sitt, men troligtvis samma förmånsvärde.

Ser ingen anledning att som tjänstebil välja T6TE istället för T8, det är väll om man vill få ner priset 30 tusen då kanske som skulle tala för T6.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
#1269281
Det ingår förmodligen mer utrustning som standard i T8 också. Så förmånsvärdet kanske t.o.m blir lägre. Beroende om det är utrustning som du ändå hade valt till T6 TE.

Fick dock precis reda på att den skulle l[…]

Jag har en S80 från 2000 som jag skulle vilj[…]

Hej Ni som beställt/har xc60 recharge vilke[…]

Precis blivit med en fin XC70 2014, och tänkt[…]