Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stevvee
#1269105
Tjena, såg när man valde R-design på T8 så står det

På T8 är dessutom följande standard :
Bl.a.
Chassi, dynamic
Bl.a.
Bl.a.

Vad är det ? Ingår ej i inscription och kikar man ex på V90 T8 R-design står set sportchassi (ej enbart på T8)
Googlar jag på det hittar jag verkligen nada om chassi, dynamic förutom någon artikel som säger att det skall vara standard på alla svensksålda V60 men det låter knäppt om nu Volvo själva anger att det bara är T8 som har det standard. 🤷‍♂️

Vill ha svar nu istället för att be säljaren kolla upp det imorn Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1269118
viewtopic.php?f=56&t=100928&start=10 - kanske ger dig någorlunda svar

Låter som dynamic-chassit(stötdämparna) är i nuläget standard på volvo bilarna och enda som skulle skilja är om man väljer till 4C&luftfjädring eller r-design så man får den styvare r-design-dämparna)

Förr fanns väl standard-chassi, touring-chassi & sport-chassi. Ingen aning om det var någon större skillnad på touring/std-chassi
av stevvee
#1277746
metal skrev: ons 31 okt 2018, 07:31 Fick du något svar angående chassi dynamic?

Skickat från min SGP712 via Tapatalk
Fått flera olika bud men rimligast är att det enbart är ett hårdare chassi.
av stevvee
#1277757
XC90_Executive skrev: ons 31 okt 2018, 11:19 Drivlinan i T8 (inkl. batterier) väger ordentligt. Gissningsvis måste chassit vara mer fast då.
Fast det lustiga är att det står enbart för T8 R-design och inte för ex inscription.
#1277759
Jag tror att chassit är mer fast oavsett. Det känns iallafall så.

Men T8 R-design kan förmodligen inte ha det sänka R-designchassit som övriga drivlinor. Det som heter Chassi sport. Så då blir det dynamic istället.
av stevvee
#1277762
XC90_Executive skrev: ons 31 okt 2018, 11:27 Jag tror att chassit är mer fast oavsett. Det känns iallafall så.

Men T8 R-design kan förmodligen inte ha det sänka R-designchassit som övriga drivlinor. Det som heter Chassi sport. Så då blir det dynamic istället.
känns lite så att det skulle vara något slags sportchassi men ändå inte sänkt då. Men det lustiga är att ingen jag pratat med på Volvo kan svara exakt. Får se i Feb :)
av stevvee
#1279786
mmard skrev:Jag har en V60 T8 R-design beställd och i min spec jag fått från handlaren står det "Sportchassi" i orderbekräftelsen. Blir spännande det här... :)
Haha ja Sedär det står det på min med


Skickat från min iPhone med Tapatalk

@White , Det är tillfredsställande ;-)[…]

Mer info. Jag hittade en youtubefilm som handlar […]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Såg på protokollet att du också[…]

Har felkod HCM-B104154, lägesgivarna må[…]