Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Robbanbobban
#1268887
Snart dags för ny tjänstebil. Jag har förstått att elhybriderna har rätt lång levtid just nu, men hur är det med "vanliga" dieslar, någon som har ett hum om levtid för en V60 med D3 eller D4 motorn?
av stevvee
#1268888
När jag beställde min T8 sa säljaren att om du tar en Diesel kan du ha den inom ca 6-8 veckor. Sen om det stämmer eller ej vet jag ej. T5 R-design verkar vara lika lång lev-tid som en T8 iallafall.
Användarvisningsbild
av mikeman
#1268894
Det är troligen rätt bra leveranstid på dieslarna även om 6 veckor låter lite väl optimistiskt... Beställde själv en ganska tidigt när V60 hade lanserats och då var D4 den prioriterade motorn så det gick på knappt 2 mån tror jag.
av Lockis
#1272764
Beställt en D4 momentum pro.
Orderlagd den 27/9 (v39) prel leverans till mig v45 (v44 hos ÅF) info ifrån min ÅF då min Volvo sidan säger prel leverans v46.
av Lockis
#1272950
dfa skrev: fre 05 okt 2018, 17:19 Leveranstid? Det är väl bara att åka till Bilia och hämta en?
https://www.bilia.se/sok-bland-vara-bil ... =2019;2019
Beror väl på om dem har all utrustning du vill ha eller ej :) I mitt fall var valet enkelt då vi som policy för tjänstebil inte köper lagerbil.
av dfa
#1272952
Ja, men i så fall är det ju omöjligt att komma under 5-6 veckors leveranstid efter som specen låses 4 veckor innan tillverkningen och sedan skall det till transport till ÅF etc. Förutsatt att du hittar en bil som ÅF redan har bokat och som är ändringsbar dvs.
av Lockis
#1272956
dfa skrev: fre 05 okt 2018, 17:32 Ja, men i så fall är det ju omöjligt att komma under 5-6 veckors leveranstid efter som specen låses 4 veckor innan tillverkningen och sedan skall det till transport till ÅF etc. Förutsatt att du hittar en bil som ÅF redan har bokat och som är ändringsbar dvs.
Inte helt sant.
Nybeställningar idag är prel leveranstid i November med D3/D4 motorn enligt utskick ifrån Volvo till ÅF.
Men om man är nöjd med en bil som redan finns hos ÅF är det ju klart snabbaste sättet att få en bil.
Associationsleken, är ni med? ;-P

Stockholm

Möjligt men inte troligt. Flimrande ledlampa […]

Hojhoj. Min nyfikenhet får mig att frå[…]

Hajsan. Det som styr skyltavläsningen(TSI) sa[…]