Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Krille123
#1267939
Hej!
Jag upplever att det är en fördröjning i min backsensor, ca +- 1 sekund, farsans V70 från 2011 utan färgskärm, svartvit med staplar så tycker jag att man får direkt återkoppling... i mitt fall så måste jag backa väldigt sakta för att vara säker på att sensorerna hänger med (med sakta menar jag extremt sakta, inte så att jag backar med hög fart). Hur upplever ni andra? kan det vara något fel på min eller är det något man får acceptera...

Kör en XC60 (18) tillverkad i Mars.
Användarvisningsbild
av mikeman
#1268130
Håller med, backade nästan in i en låg bil pga övertro till sensorer och kamera. De kan hoppa igång långsamt och reagerar ganska trött.
av zsh
#1268223
Har samma problem, inte bara sensorerna bak utan även fram. I kollegans V90, så tjuter de friskt i god tid innan. På min har jag aldrig hört piip piip piip piiiiip, utan det är inget eller "helt rött" i displayen....aka piiiiiiiiiiip

Min är tillverkad i Augusti
av Golfgurra
#1268332
Jag har en MY19 och där fungerar inte parkeringsassistansen alls. Går inte att få ikonen i panelen att lysa grönt utan jag får bara ett meddelande att den bara fungerar i låga hastigheter. Var hos ÅF idag och det finns ett fabriksfel loggat på parkeringssensorerna.
Användarvisningsbild
av Titaniumgrå
#1268347
Fick ett brev från Volvo Cars i veckan om återkallelse gällande begränsat antal XC60 modellår -19 utrustade med parkeringsassistans.
"Volvo Cars undersökningar har visat att parkeringsassistanssystemet i ett begränsat antal bilar kanske inte fungerar som avsett och varnar inte kunden om hinder runt bilen".
"Service/återkallningsåtgärd : A39894 Uppdaterad mjukvara"
Användarvisningsbild
av gages
#1268893
Har kört med XC70 i 8 år och klarat mig. Två dagar med en ny V90 backade jag in i en järnbalk för jag fick en knapp varning.
av Holloman
#1290251
Känner igen mig i ovanstående. parkeringssensorn bak säger ingenting och jag får backa extremt långsamt tills den helt plötsligt slår på och i princip direkt går över till fast ton. I det läget är det cirka 15-20 cem kvar till väggen bakom.
av martin991
#1406702
Känner igen detta på min V60 MY19. När jag parkerar så är det första bilen hinner meddela är att jag redan är på rött. Dvs rätt nära staketet/bilen osv.
Gällde återkallelsen bara xc60?

Har precis hämtat en my24. Elvärmaren […]

@lennarte , Har nollat felkoderna, kört ett […]

Jag gjorde en kontroll av AC på precis samma[…]

Hade min V70 på verkstaden idag och fick e[…]