Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1266215
Jag sitter och filar på en beställning av nya V60'in och funderar på om man ska ha Smartphone integration...
(jag kör med iphone)

Hur bra fungerar tex navifunktionen?
Om man som jag nästan aldrig lyssnar på musik/spotify via telefonen är det några andra fördelar?

.
#1266221
NAV-fungerar rätt bra. enda nackdelen är att varken förardisplayen eller HUDen integreras i funktionen. det kan upplevas lite slött också, men oftast uppskattar jag fördelarna mer.

spotify behöver inte smartphone integration för att fungera bra. du kan installera appen direkt i bilen och sedan i mobilens app synka bilens spotify-app som en tillgänglig enhet och styra på det sättet.
#1270855
någon som testat apple ios12 mot bilen ännu?
#1270985
Swehiort skrev:
Snowie skrev:någon som testat apple ios12 mot bilen ännu?
Yep! Fungerar utmärkt. Nu kan man ha Google Maps och Wayz släpper sin uppdaterade app när som helst.
Får man det även instrumentpanelen eller är det endast på mitten konsolen?
#1271092
Snowie skrev: mån 24 sep 2018, 18:04
Swehiort skrev:
Snowie skrev:någon som testat apple ios12 mot bilen ännu?
Yep! Fungerar utmärkt. Nu kan man ha Google Maps och Wayz släpper sin uppdaterade app när som helst.
Får man det även instrumentpanelen eller är det endast på mitten konsolen?
Endast på mittenkonsolen. Varken förardisplayen eller HUDen nyttjas i någon av apparna för Android Audo eller Apple Car Play.
#1271448
Trots den mindre rutan som AA använder så har jag gått över till att nästan alltid använda den istället för Volvos egna navigation. Volvos karta är otroligt långsam när man flyttar runt och letar efter en plats t.ex. eller zoomar in och ut. Helt otroligt slö men det är väl teknik från 2015 som driver den... :/ Tyvärr hänger det nog ihop att detaljrikedomen är mycket lägre än google maps vilket inte är bra om man ska ut och hälsa på någon på landet t.ex. :) Eller om man söker en viss gata så måste man zooma in väldigt långt (långsamt) för att få fram gatnamnen. Har inte använt Volvos Spotify så mycket men där snackar vi kraftansamling för att start a den... :)

Embrace the freedom of casual encounters on the be[…]

Världens undergång va ordet. Det bö[…]

Hejsan Vi tog tag i T-5R’en i helgen som var[…]

Bumpar tråden. Hur gick det? Var det kanremm[…]