Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Leif1965
#1264546
Som de flesta säkert vet så är vissa V90/V90CC drabbade av vibrationer som känns i chassi och ratt. Jag kör för tillfället en 2018 V90 som är väldigt känslig för vertikala variationer i däcken. Flatspots märks hur bra som helst när bilen har stått över natten...
Är XC60 som är byggd på samma SPA-chassi behäftad med samma "egenskaper"?
av UnleashFusion
#1264702
har provkört flera XC60 MY18/19 och ingen av dom som jag har haft/känt vibrationer(har heller inte provkört en v90 med vibrationer som folk beskrivit; hade önskat att jag fick känna)
av ansjo
#1264748
Jag har kört tre olika V90C, alla hade vibrationer mer eller mindre. Testade en XC60 för ett par veckor sedan, och den hade inte dessa vibbarna alls.
Efter ett år med min bil och vibrationer sedan dag ett, känner man dem då man numera vet vad man ”letar” efter. Eller så har jag världens känsligaste röv :-o ...
av sweborn
#1265115
Provkörde en XC60 med luftfjädring, är sedan tidigare skadad av Volvovibb, och kände samma nervösa hantering av underlaget direkt när jag rullade ut från ÅF. Det spårade aldrig ur, men fanns i bakgrunden under provkörningen. Är man störd på detta skall man åka nåt annan än Volvo tills dagens generation chassitekniker/bönräknare/whatever ersatts av nytt tänk.

@lennarte , @Perra83 , Att det gör s&ari[…]

Casual dating at its finest – join the leadi[…]

Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]