Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
#1262195
Åkte just med en kollega som har en XC60 T5 AWD. Trevlig bil förutom förbrukningen. Men nu gäller det larmet. På kort tid utlöste det två gånger helt utan anledning. Ja, kanske var det en fluga i bilen men det är enligt min mening ändå inte normalt. Har haft massa bilar med larm och aldrig har larmet löst ut utan anledning.

Nån mer som har samma problem?
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1262213
perhall skrev: sön 29 jul 2018, 23:13 Åkte just med en kollega som har en XC60 T5 AWD. Trevlig bil förutom förbrukningen. Men nu gäller det larmet. På kort tid utlöste det två gånger helt utan anledning. Ja, kanske var det en fluga i bilen men det är enligt min mening ändå inte normalt. Har haft massa bilar med larm och aldrig har larmet löst ut utan anledning.

Nån mer som har samma problem?
Kan vi utesluta att kollegan fjärrstartar bilen för att få ner temperaturen i kupén innan avfärd och att det är då larmet går?
av Peter81
#1262527
Jag har haft samma problem, larmet satte igång utan anledning flera gånger.

TIll slut var jag tvungen att ta bort säkringen för larmsirenen.

Var inne på verkstad idag och fick ny mjukvaruuppdatering som ska åtgärda felet.

Kolkanistern på min 745-a är trasig, ja[…]

Är B5244SG annorlunda än en B5244S f&oum[…]

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]