Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1262122
Hej

Jag funderar på en V60 men har inte riktigt lyckats få svar på en fråga.
Jag vill ha möjlighet att använda Spotify och andra online tjänster utan att dela data från min mobil. Vad krävs för utrustning i bilen minst för att klara detta?

Jag förstår att man måste ha ett eget abonnemang till bilen vilket är helt ok.

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

#1262138
chaffis75 skrev: sön 29 jul 2018, 15:38 Ok så Volvo on call är ett "krav" för att få denna möjlighet eller finns de utan Volvo on call också?

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
När du beställer en V60 så är pristillägget för att få med Volvo on call så pass marginellt att det är dumt att inte välja det (anser jag)... Du har dessutom många andra bra funktioner inkluderade i VOC :-)
#1262149
Förstår vad du säger men personligen bryr jag mig inte om voc även om många anser de vara superbra, lägger hellre pengar på annat.. Men de låter som detta blir ett måste för min del då jag vill ha Spotify framförallt utan att hålla på och dela ut internet från telefonen.

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

#1262156
chaffis75 skrev:Förstår vad du säger men personligen bryr jag mig inte om voc även om många anser de vara superbra, lägger hellre pengar på annat.. Men de låter som detta blir ett måste för min del då jag vill ha Spotify framförallt utan att hålla på och dela ut internet från telefonen.

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
Jag håller helt med dig, bryr mig inte om VOC i nuläget men anser att bilen ska ha datauppkoppling med tanke på hur mycket användning man har av det. Min säljare sa att alla V60 får simkort så det verkade lugnt. Nu verkar det dock som att den inte har simkortsplats så jag måste kolla upp det. Varken i bagaget eller vid passageraren som på XC60.
#1262161
Ja de är väldigt oklart med var de ingår.. Något måste ingå då var har lagar som säger att bilen ska kunna larma vid olycka men de betyder ju inte att de tillåter data trafik på denna förbindelse.. Ja bilindustrin är inte riktigt mogna än vad de gäller internt och appar även om de försöker.

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

#1263022
Jag kan svara på den här frågan nu då jag har utrett det hos handlaren. Det är endast bilar med VOC som har simkortshållare och därför är det endast de som kan använda egen dataanslutning. Vidare går det inte att eftermontera så bilarna som kommer utan VOC kan aldrig få det. V60 har dock knapparna i taket men det är för eCall, det nya gemensamma systemet som alla bilar måste ha.

Jag svarade i din tidigare tråd också […]

ABS-lampan är åter och ett tag trodde j[…]

Jag har ingen lösning åt dig men jag ha[…]

DIN bil borde inte ta någon skada om ni kopp[…]