Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vilken färg?

Osmium grey
17
31%
Bursting blue
19
35%
Crystal white
18
33%
av ansjo
#1262099
Jag vill gärna ha en snygg färg, som är lite ovanligare så mitt val av de tre färgerna är Crystal white :-D
Användarvisningsbild
av GreenTurtle
#1265018
Fusion Red metallic alla dagar i veckan :-) :-)
av kantarell
#1277373
Jag skrev på i lördags för en Bursting Blue. Blev alltså sportchassi bara för färgens skull. Känns som att Inscription finns i svart eller vitt och alla tänkbara gråfärger där emellan.
av lv455
#1277496
Humm, jag har ju saknat en snygg blå till min beställda V60 T8 men har aldrig tänkt på att man får andra färger vid R-design. Det blir till att jämföra R-design med Inscription.

Å andra sidan är svart tillsammans med en massa Inscription-krom rätt tjusigt.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1277503
lv455 skrev: tis 30 okt 2018, 05:26 Å andra sidan är svart tillsammans med en massa Inscription-krom rätt tjusigt.
Men svårt att hålla rent om man inte tvättar en-ett par gånger i veckan...
av lv455
#1277504
fjohan82 skrev: Men svårt att hålla rent om man inte tvättar en-ett par gånger i veckan...
Sant. Jag har svart på två av bilarna idag och visst blir de sketna. På V60n har jag solidröd och den tycker jag om.

Jag har jämfört R-design/Inscription och det verkar egentligen bara vara stolarna som skiljer (T8). Jag tyckte att R-design var lite hårda men tänkte provsitta och jämföra någon dag.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1277506
lv455 skrev: tis 30 okt 2018, 07:21
fjohan82 skrev: Men svårt att hålla rent om man inte tvättar en-ett par gånger i veckan...
Sant. Jag har svart på två av bilarna idag och visst blir de sketna. På V60n har jag solidröd och den tycker jag om.

Jag har jämfört R-design/Inscription och det verkar egentligen bara vara stolarna som skiljer (T8). Jag tyckte att R-design var lite hårda men tänkte provsitta och jämföra någon dag.
Jag saknar Electric silver till V60, enda modellen förutom XC40 som inte har den märkligt nog. Denim blue är snygg, men är den repkänslig? Sett helt nya utställningsbilar med tvättrepor (kanske amatörmässigt tvättad?)...
Gillar man designen på R-design och har utrymmet hade jag lagt till de ventilerade stolarna. Tycker efter att ha testat att R-stolarna är lite för hårda för min smak, men det är individuellt.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1279889
Chrystal white på r-design.

Snyggt mot de svarta detaljerna. Osmium är också snyggt, men sticker inte ut på samma sätt. Ser svulstigare ut med vit.

Hade det varit inscription, hade jag tagit osmium. Där är vit en trist färg. Tycker jag i alla fall.. 😃

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.

Precis. Finns en story om att pressen stod på[…]