Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av zsh
#1265869
LaserJet skrev:
Tjalle skrev: fre 27 jul 2018, 17:56 Jag kollde i instruktionen för T8
Vid förkonditionering i varmt klimat kan kondensvatten från luftkonditioneringen droppa under bilen. Detta är normalt.

OBS
Förkonditionering är enbart tillgänglig när bilen är ansluten till ett eluttag. En laddstolpe som inte alltid är aktiv, t.ex. på grund av en timer, kan orsaka funktionsbortfall för förkonditioneringen.

Om bilen inte är ansluten till ett eluttag är det ändå möjligt att vid varmt klimat få en kort nedkylning av kupén genom att direktstarta förkonditioneringen.

OBS
Vid förkonditionering av kupén arbetar bilen för att nå komforttemperatur och inte den inställda temperaturen i klimatanläggningen.
Jag får inte alls förkonditioneringen att fungera med laddkabel i
"Bilen kan ej startas då laddkabel är i" - gör jag något fel?
Med risk att jag har helt fel, så tror jag att det menas att man är ansluten/har en elektrisk motorvärmare, dvs inte via ladduttaget på T8 bilarna.
av zsh
#1266111
Jag har precis schedulerat en förkonditionering på min. Den laddar just nu från laddstolpe. Fick inget felmeddelande när jag gjorde schemaläggning, återkommer hur det har gått
Användarvisningsbild
av MaZk
#1274315
Tjalle skrev: fre 27 jul 2018, 17:56 Jag kollde i instruktionen för T8
Vid förkonditionering i varmt klimat kan kondensvatten från luftkonditioneringen droppa under bilen. Detta är normalt.

OBS
Förkonditionering är enbart tillgänglig när bilen är ansluten till ett eluttag. En laddstolpe som inte alltid är aktiv, t.ex. på grund av en timer, kan orsaka funktionsbortfall för förkonditioneringen.

Om bilen inte är ansluten till ett eluttag är det ändå möjligt att vid varmt klimat få en kort nedkylning av kupén genom att direktstarta förkonditioneringen.

OBS
Vid förkonditionering av kupén arbetar bilen för att nå komforttemperatur och inte den inställda temperaturen i klimatanläggningen.
Läste precis denna post.
Måste bilen vara ansluten till laddstolpe för att köra med den bränsledrivna värmaren?
av guinness
#1274331
MaZk skrev:
Läste precis denna post.
Måste bilen vara ansluten till laddstolpe för att köra med den bränsledrivna värmaren?
Nej bränsledrivna värmaren fungerar oavsett om du laddar eller ej.
Användarvisningsbild
av MaZk
#1274432
Phew. tack!

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]