Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Libbe
#1438853
Brainy skrev: sön 28 mar 2021, 13:27 Tack för svaret. Jag åker ju mest till Högbo 3 mil bort så lite högre förbrukning och ljud kan jag väl kanske överleva men är det allt för bökigt... kanske borde åka och kika på thuleställen för fyra cyklar till dragkroken och kika innan jag bestämmer mig.
Cykeln på kroken är Förbjudet! Om den saknar Belysning,reflexer,regnr..blinkers.

Grannen fick böter för sina cyklar på kroken för den vanliga cykelhållaren. Konstapeln: Det är skillnad på att sälja! Och att använda!
av Fattiglapp
#1438889
Med tanke på att det pratas om Thule-ställ för fyra cyklar samt att det skulle vara svindyrt, och dessutom om elektrisk inkoppling, är jag ganska säker på att det är just ett ställ som uppfyller dessa krav som ligger i shoppingkorgen. Men annars har du naturligtvis rätt. Det skall nog rätt mycket till för att åka fast för det dock.
av mikebike
#1438908
Dessutom är det inte tillåtet med tre registreringsskyltar, men jag har aldrig hört talas om någon som fått böta för det.
av Fattiglapp
#1438913
Nja där är lagen faktiskt lite otydlig numera som jag förstått det, man har ändrat så att man får beställa en tredje i alla fall. Lite oklart hur man får använda den...
av Lockis
#1440561
Snyggt! Jag köpte själv precis en Thule 972 som jag kommer komplettera med en lightboard. Fraktar 3 cyklar med ljusramp för ~2000

Ingen såg det komma när hela huset &[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske?