Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av demilson
#1295540
Robbo skrev: ons 23 jan 2019, 18:34 Hallå alla T5or. Skulle gärna vilja veta lite hur förbrukningen är för er?

Har ju en T5 på ingång som ersätter min V40CC D3 Auto som tagit 0,61 enligt voc sedan jag fick den (ca 3000 mil). Funderade länge mellan D3 auto och T5 på nya V60n (där T5an blev 50kr dyrare per månad med samma spec i övrigt) men är lite trött på diesel för tillfället och vet hur fint T5an går - så jag tycker merkostnaden är värd. Men har inte riktigt kläm på hur mycket dyrare bränslekostnaderna kommer bli, har väl tänkt att det kanske blir drygt 0,8 i förbrukning - eller är det önsketänkande?
Jag har kört en T5 Aut sedan 17 oktober o är nu uppe i 2000 mil. Kör mest motorväg ca 30 mil om dagen 3-5 dagar i veckan. Ligger precis över hastighetstgränsen (110 o 120 på sträckan) o har ett snitt på 0.79 för tillfället. Inser att en diesel skulle göra gott för ekonomin men var också trött på dieseln o bara älskar T5-motorn. Kommer även lägga till Polestar under våren.
av Robbo
#1295545
Tack för infon! Lär nog bli uppåt 0,9 för min del.. Kör ca 1500 per år med min egna bil. Har undrat lite var polestaroptimeringen är till V60 T5 men det kommer alltså till våren?
av Andigo
#1296298
Jag läste tidigare om att 17tums fälgar skulle passa T5 som något större bromsskivor. Är det någon dom kan bekräfta detta och i så fall vilka fälgar. Talade just med en mekaniker som sade att de inte skulle fungera nämligen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av demilson
#1296886
Robbo skrev: mån 28 jan 2019, 20:21 Tack för infon! Lär nog bli uppåt 0,9 för min del.. Kör ca 1500 per år med min egna bil. Har undrat lite var polestaroptimeringen är till V60 T5 men det kommer alltså till våren?
Ja, jag pratade med ÅF i fredags i samband med uppdateringen av mjukvaran till VOC och då trodde dom att den kommer under våren (jag gissar på kvartal 2).
av joysam
#1297993
Andigo skrev:Jag läste tidigare om att 17tums fälgar skulle passa T5 som något större bromsskivor. Är det någon dom kan bekräfta detta och i så fall vilka fälgar. Talade just med en mekaniker som sade att de inte skulle fungera nämligen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Har T5 större skivor än D4?

Nu på vintern åker jag med 16 tum på min D4.



Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Andigo
#1298076
joysam skrev:


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Har T5 större skivor än D4?

Nu på vintern åker jag med 16 tum på min D4.



Skickat från min iPhone med Tapatalk[/quote]

Jag uppfattade de som att bensinmodeller hade större.

Vilket gör mig något besviken. Jag vill inte åka runt på järnhjul.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av epostaren
#1308330
epostaren skrev:Har fått tillbaka samma fel med samma felmeddelande: Parkeringsbroms Ej helt släppt. Har varit på en mycket grundlig felsökning med kontroll av massor av grejor som t.ex. ledningar, motorer. Ny mjukvara har installerats och en ledningsmatta är utbytt + en massa andra kontroller av aktuator och motorer. Felet har inte kommit tillbaka, och ingen vet varför det har uppkommit. Hoppas att jag slipper det igen... Felet uppkom dag 1 och var försvunnet av sig själv dag 3 och detta har hänt 2 gånger.
Tredje gången gillt kanske? Samma fel igen, men nu byttes aktuatorn på höger sida mot en ny p.g.a. mekaniska o elektriska fel. Vore skönt att slippa detta skitfel...
Användarvisningsbild
av epostaren
#1311868
Då var det dags igen: Auto hold service erfordras. Börjar bli lite tröttsamt det här...
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19

Mja, V70in har jag haft i 12 år så n[…]

Leasing bildäck

Bilen är ju returnerad med vinterdäcken […]

Ännu mer info... Jag fick precis tag i ett o[…]

Finns backventil på Biltema för en dryg[…]