Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo1819
#1259428
Beställde en ny XC60 T6 för 700 papp nyss. Och det står att jag kan ”ändra senast till 20 september” men jag vill inte ändra något utan jag vill avbryta affären då jag hittat en begagnad bmw 7 serie för samma pris. Kan jag avbryta affären?
av OlofTV
#1259429
Jag vet att jag hade någon form av ångerperiod.
Kolla med din säljare!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Derank
#1259430
Ja du har rätt att avbryta affären . Säljaren har ochså rätt att ta ut 3n avgift för det jobb han lagt ner.

Har även sett vissa avtal där det har stått att kunden får betala en procentsats pm han hoppar av.

Enklast är att kolla med säljaren
av Wirke
#1259433
Om jag minns rätt: För privatköp hos MRF-ansluten handlare; köpavtalet har en paragraf som säger att en privatperson ska betala minst 7% och max 15% (om bilen kostar mer än 7.5 prisbasbelopp och inte kan säljas utan betydande förlust) av bilens pris vid avbeställning senare än en vecka efter signerat köpavtal.

För juridisk person kan det vara annorlunda.
av fragge
#1259863
Jag har avbokat en XC60 hos Bilia innan den låstes och det kostade ingenting extra. Det kostar heller ingenting för handlaren att avboka innan bilen låses för produktion.

Låter lite dumt men har du nollställt b[…]

Uppdatering på resultatet. Det var rattl&ari[…]

Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]