Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JH76
#1259191
Men den kostar ju....
Användarvisningsbild
av Snowie
#1259267
Känns som helt ok pris :)
Bra mycket billigare än både v90 å xc60.
En T6 TE lär bli ännu vassare för tjänstebilsförare.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1259279
Medvetet val att bara ha Polestar till Inscription och inte till R-design?
Eller bara fel i byggaren som vanligt...
Annars verkar den vara en riktig raket! Synd att den inte finns med Momentum dock...
av lv455
#1259290
Jäpp, jag väntar in T6:an och lägger istället pengarna på B&W-ljud.

Idag kör jag en D3:a, jag vet inte ens om jag skulle märka någon skillnad på T6 eller T8. Jag är dock nyfiken på hur mycket det skiljer mellan T6- och T8-motorns förbrukning vid landsvägskörning & tomt batteri.
Snowie skrev:Känns som helt ok pris :)
Bra mycket billigare än både v90 å xc60.
En T6 TE lär bli ännu vassare för tjänstebilsförare.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Linqid
#1259299
Var ju bara tvungen att testa hur mycket man kan få upp den i, prismässigt. Toppade på ca 750k utan vinterdäck. Rätt saftigt! 8-)

Då inkluderar det ett fåtal tillbehör som Polestar, stylingpaket och skyddsplåt under motorn men inte massa takboxar, barnkuddar och annat löst.
Användarvisningsbild
av poseidon
#1259370
T6TE skulle ju inte komma förens my20 va det någon som skrev i en annan tråd. Väntade på den men med dessa priser blev det en v90cc istället.
Användarvisningsbild
av ThomasT
#1259438
Då borde väl T6 TE också dyka upp snart, de ska väl ha samma lanseringsdatum? Själv hade jag hoppats på en T5 TE men Volvo verkar inte vilja bekräfta den modellen...

.
av Linqid
#1259477
ThomasT skrev:Då borde väl T6 TE också dyka upp snart, de ska väl ha samma lanseringsdatum? Själv hade jag hoppats på en T5 TE men Volvo verkar inte vilja bekräfta den modellen..
Det stod i en annan tråd (minns ej vilken) att T6 TE var senarelagd på grund av hög efterfrågan på T8 (samtliga modeller) och därmed bristande tillgång till batterier. Då säljer man av naturliga skäl hellre T8 än T6.

Citerar mig själv från tidigare:
"Jag pratade nyligen med en bekant som arbetar på Volvo Cars och vi diskuterade just väntetiden och tillgången på hybrid- och elbilar. Vad jag förstod på honom så är den absolut störta anledningen till de långa väntetiderna (och att man väljer att först introducera bensin/diesel till t ex XC40 och V60) bristen på batterier.

Det handlar inte alls om att man inte vill eller att tekniken inte finns. Problemet grundar sig, enligt honom, i att Volvo ställer höga krav på leverantörerna och inte vill handla batterier som inte är framtagna och producerade enligt deras etiska riktlinjer (avseende miljö, mänskliga rättigheter, osv.). Vilket i dagsläget är svårt om man samtidigt vill massproducera.

Huruvida detta stämmer eller inte vet jag inte, men med tanke på vad han jobbar med (utan att säga för mycket) så bör han ha bra insyn i frågan...

Värt att nämna är att ju att även VW nyligen stängt orderboken för Golf GTE utan att lämna besked om när försäljningen återupptas."
Golv v90

Baserat på vad du beskrivit hade jag i din s[…]

Passar dessa fälgar

De passar och har sett flertalet S/V60 Cross Count[…]

Bilen klagar hela tiden på låg batt[…]

@Officefb , Enklast är väl att kö[…]