Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Xerxes
#1258872
Bild
DD023148-EB4E-4C99-AC92-D1E0049D7012.jpeg
DD023148-EB4E-4C99-AC92-D1E0049D7012.jpeg (62.68 KiB) Visad 1426 gånger
Har beställt en ny bil med Polestar ( ECM uppgradering ) men när jag går in på utrustningsval på min volvo appen finns all utrsutning med som jag valde förutom Polestar ( ECM uppgradering ) som jag också valt . Var det så för er också eller har min säljare glömt att lägga till Polestar?
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1258878
Vad är det för motor?
Polestar har kommit och gått till T8.
Användarvisningsbild
av X3JA
#1258879
fjohan82 skrev:Vad är det för motor?
Polestar har kommit och gått till T8.
på bilden ser det ut som att dim-ljusen fram är intakta, vilket innebär att Xerxes inte beställt en T8.

Jag beställde en T8 förra sommaren, hämtade ut i januari. Polestar rök runt november kanske. Fick så klart tillbaka pengarna för Polestar-optimeringen, men jag blev kontaktad av säljaren iaf.
av Xerxes
#1258882
fjohan82 skrev: tis 10 jul 2018, 11:11 Vad är det för motor?
Polestar har kommit och gått till T8.
T5 AWD. De skrev i mailet att polestar är med i ordern men konstigt att den inte står med på order listan...
av Xerxes
#1258883
X3JA skrev: tis 10 jul 2018, 11:24
fjohan82 skrev:Vad är det för motor?
Polestar har kommit och gått till T8.
på bilden ser det ut som att dim-ljusen fram är intakta, vilket innebär att Xerxes inte beställt en T8.

Jag beställde en T8 förra sommaren, hämtade ut i januari. Polestar rök runt november kanske. Fick så klart tillbaka pengarna för Polestar-optimeringen, men jag blev kontaktad av säljaren iaf.
Det är en T5 AWD. De mailade att Polestar är med i ordern men konstigt att all utrsutning förutom polestar är med i ordern på ”min volvo” appen....
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1258885
Xerxes skrev: tis 10 jul 2018, 12:01
X3JA skrev: tis 10 jul 2018, 11:24
fjohan82 skrev:Vad är det för motor?
Polestar har kommit och gått till T8.
på bilden ser det ut som att dim-ljusen fram är intakta, vilket innebär att Xerxes inte beställt en T8.

Jag beställde en T8 förra sommaren, hämtade ut i januari. Polestar rök runt november kanske. Fick så klart tillbaka pengarna för Polestar-optimeringen, men jag blev kontaktad av säljaren iaf.
Det är en T5 AWD. De mailade att Polestar är med i ordern men konstigt att all utrsutning förutom polestar är med i ordern på ”min volvo” appen....
Kräv en ny orderbekräftelse där detta är med.
Surt att slanta upp för detta två gånger om diskussioner uppstår.
av lny
#1258904
Informationen på MinVolvo är under all kritik. Knappt någon information alls där och även om det finns info så verkar den inte alltid vara korrekt. T.ex. Så står det fortfarande att Min T8 skall ha 400 HK, medans all annan info från Volvo samt återförsäljaren visar 390 HK. Man får ringa säljaren många gånger för att kontrollera vad som gäller.
Användarvisningsbild
av LaserJet
#1258906
Polestar läggs in av ÅF och ej Volvo
Därav syns den ej i ordern från Volvo, men du har den på din bekräftelse från ÅF

Installation görs först när bilen är levererad till ÅF har jag blivit informerad om
T8 Polestar finns att beställa nu igen...
av Wirke
#1258910
Om du vill köra lagligt, var uppmärksam på om ÅF/Volvo har registrerat bilen med Polestar. Det hade jag sagt till om men så hade inte skett upptäckte jag efter uthämtningen. Det var inte helt lätt att hitta en station som registreringsbesiktigade inom en vecka, vilket lagtexten säger.


20 § Om ett fordon har godkänts vid en registreringsbesiktning, tagits upp i ett typintyg eller i ett intyg om överensstämmelse eller meddelats ett enskilt godkännande och det därefter har ändrats så att det inte längre stämmer överens med utförandet när det besiktades eller när intyget om överensstämmelse eller intyget om enskilt godkännande utfärdades, eller om fordonet i övrigt har ändrats så att dess beskattningsförhållande påverkas, ska ägaren låta fordonet genomgå en registreringsbesiktning. Detta ska ske inom en månad från det att ändringen gjordes eller, om fordonet är avställt, inom en vecka efter det att avställningen upphörde. Om fordonet inom angiven tid anmäls för avregistrering behöver dock ingen besiktning ske.
av Xerxes
#1259033
Nu kom polestar upp som utrsutning efter 1 dag. Verkar som att de va något fel på ”min volvo”
Bilagor
50712465-5BAB-4D9C-8E6E-207C6C68037D.jpeg
50712465-5BAB-4D9C-8E6E-207C6C68037D.jpeg (2.07 MiB) Visad 1081 gånger

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]