Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Volvordesign89
#1258787
Ja, såklart gjorde man misstaget att inte uppgradera uppsättningen med vinterfälgar när jag beställde min XC60 utan tog de 18" som de hade på kampanj och det är ingen rolig historia så nu är jag på jakt efter en ny uppsättning! :)

Tänkte bara kolla vad ni här på forumet tror, skulle det fungera med 275/45/20? 255/45/20 ska det enligt spec vara egentligen till XC60 men har eventuellt fått tag i just en uppsättning 275/45/20 som suttit på en XC90.

Är helt nollad när det gäller dimensioner etc så lite inputs från folk med bättre koll vore riktigt tevligt!
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
#1258905
Kom över rätt dimension istället så case closed! :) Är det någon som är på jakt efter nya (körda 60 mil) 18" dubb till sin XC60 så är det bara att hojta till!
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
#1258959
Jaha det var det du undrade, missuppfattade. Det är dessa https://accessories.volvocars.com/sv-se ... 10297/2018 med Continental Contiicecontact 3.

Användarvisningsbild
av Derank
#1258985
Passar de en XC60 2016 är jag intresserad beroende på pris, jag kan avhämta lite varstans runt om i landet genom jobbet.

PMa vad du vill ha och vart du bort så ska jag kolla upp om de passar min kärra, ser ju iaf bättre ut än de jag fick med till min.

Jag betalar dok inga 10k el nåt sådant, bra pris snabb affär är det som gäller.

Programvaruppdateringen kommer säkert bara ko[…]

Måste man ha specialverktyg för att lyf[…]

Vågar jag köra?

Går att köra, tänk dock på b[…]

Samma prylar 850/v70?

Hej Är det samma elhissar och elspeglar p&ar[…]