av LaserJet - ons 11 jul 2018, 08:21
- ons 11 jul 2018, 08:21
#1259018
Konstigt, här har vi olika uppfattningar
Jag har laddat med olika förlängningskablar och olika kabeldiameter i dessa och visst tar det olika tid.
Detta borde ju tyda på att boxen drar ned till längre strömstyrka som t.ex 6A?
Sedan är det som du säger, när man laddar med förlängningskabel känner boxen endast av där den är monterad.
Den har ju ingen möjlighet att känna av andra änden på förlängningssladden där skapar du då en eventuell "risk"
Jag har egen jordfelsbrytare på uttaget + säkring + en extra jordfelsbrytare på denna sektion i min central så att det skulle vara säkrare med en laddbox?, nej är min åsikt. Mer optimal laddning, säkert
Med den lilla batteripack vi har i våra XC Hybrider så laddar vi bara ett par timmar och under ganska låg strömstyrka.
Bilhandlarna har ingen aning, men i sin tur de brukar ju inte kunna något om bilarna de säljer överhuvudtaget.
En del av dem kunde likaväl sälja bananer ;)
Jag har laddat med olika förlängningskablar och olika kabeldiameter i dessa och visst tar det olika tid.
Detta borde ju tyda på att boxen drar ned till längre strömstyrka som t.ex 6A?
Sedan är det som du säger, när man laddar med förlängningskabel känner boxen endast av där den är monterad.
Den har ju ingen möjlighet att känna av andra änden på förlängningssladden där skapar du då en eventuell "risk"
Jag har egen jordfelsbrytare på uttaget + säkring + en extra jordfelsbrytare på denna sektion i min central så att det skulle vara säkrare med en laddbox?, nej är min åsikt. Mer optimal laddning, säkert
Med den lilla batteripack vi har i våra XC Hybrider så laddar vi bara ett par timmar och under ganska låg strömstyrka.
Bilhandlarna har ingen aning, men i sin tur de brukar ju inte kunna något om bilarna de säljer överhuvudtaget.
En del av dem kunde likaväl sälja bananer ;)