Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av TommyP86
#1258409
Hade nog gjort som du faktiskt. Jag är inte jättesåld på hybrider, så t8 hade inte varit aktuellt annat om det hade varit 2-års ägande och det fanns mycket (40-50k årligen) att hämta ekonomiskt.
Visst, du får lite extra skatt de första tre åren på t5, men det är inte stora pengar i sammanhanget. Har du ”råd” att lägga upp till t6 och tycker det kan vara värt det, så visst. Men om det är stopp på en viss summa hade jag prioriterad en så stark (bensin) drivlina som möjligt där all utrustning får plats.
av Xerxes
#1258449
tunnis skrev: fre 06 jul 2018, 23:34 För dom pengarna hade jag lätt tagit en T8 istället.
650' för en T5 låter svettigt. (Jag har en offert på en T8 Inscr på 615' efter rabatt. )
Hur lyckades du få en t8 för 615 :-o . Har du valt mycket utrustning?
av Xerxes
#1258450
ansjo skrev: lör 07 jul 2018, 00:34 Jag har haft en T5, och kör nu T6. Skulle jag bytt bil idag hade jag inte tagit mindre än T6, suverän motor med ok förbrukning :-)
Men tycker du det va stor skillnad mellan accelerationen och ”trycket i sätet” mellan T5 och T6?
av Xerxes
#1258451
TommyP86 skrev: lör 07 jul 2018, 11:13 Hade nog gjort som du faktiskt. Jag är inte jättesåld på hybrider, så t8 hade inte varit aktuellt annat om det hade varit 2-års ägande och det fanns mycket (40-50k årligen) att hämta ekonomiskt.
Visst, du får lite extra skatt de första tre åren på t5, men det är inte stora pengar i sammanhanget. Har du ”råd” att lägga upp till t6 och tycker det kan vara värt det, så visst. Men om det är stopp på en viss summa hade jag prioriterad en så stark (bensin) drivlina som möjligt där all utrustning får plats.
Du har rätt. Betalar hellre lite mer skatt under tre år än att lägga 100k mer på hybriden.
Användarvisningsbild
av Derank
#1258464
Xerxes skrev: lör 07 jul 2018, 18:29
tunnis skrev: fre 06 jul 2018, 23:34 För dom pengarna hade jag lätt tagit en T8 istället.
650' för en T5 låter svettigt. (Jag har en offert på en T8 Inscr på 615' efter rabatt. )
Hur lyckades du få en t8 för 615 :-o . Har du valt mycket utrustning?
n XC60 T8 Inscription kostr 628k utan rabatt , så att köpa en sådan för 615 är ju inga problem, vill du köra snik går ju det mesta
av ansjo
#1258480
Xerxes skrev: lör 07 jul 2018, 18:30
ansjo skrev: lör 07 jul 2018, 00:34 Jag har haft en T5, och kör nu T6. Skulle jag bytt bil idag hade jag inte tagit mindre än T6, suverän motor med ok förbrukning :-)
Men tycker du det va stor skillnad mellan accelerationen och ”trycket i sätet” mellan T5 och T6?
Ja, jag tycker det är stor skillnad på dem, men det har nog även att göra med jag nu har AWD mot tidigare T5:s FWD...
Användarvisningsbild
av betterlead
#1258612
Är det en tjänstebil? Tänk då på att förmånsvärdet är rejält rabatterat för en T8:a. I sån't läge tycker jag den är given.
Användarvisningsbild
av Derank
#1258613
Det är ju så mycket annat som spelar in, det är ju inet bara plocka ut vad man vill för många. Vi har basbelopp att hålla os till och när det gäller hybrider ska man köra en viss sträcka per år på el ( hur man nu ska redovisa det ) och för våran del gjordes det upphandlingar med ÅF och man har V90 el XC40 att välja på i dagsläget, V60 lär komma in under sommaren, bilarna är konfigurerade och klar, man kan inte göra några som helst ändringar. Bara dieslar.
#1258644
Om den känns seg eller inte beror helt på vad du är van vid. :-)

Jag tycker absolut inte att T5 awd är seg. Speciellt med Polestar är den pigg. 👍🏼 Om du däremot kör T8 först och sen hoppar in i T5 så känns den inte lika pigg.

Jag gillar T5 awd Polestar. Tror du kommer bli mycket nöjd 😎👌🏼

Det blir kanske inte så lätt när d[…]

Justering Halvljus

Vilken av de inringade skruvarna höjer man ha[…]

Missljud i bilen

Har en V70 D3-16 som jag bytte till Sommardäc[…]

Tänker att det kanske går att koppla in[…]