Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1256310
Är det någon på forumet som har insyn om det skiljer i infästningen på en momentum bakdel vs inscription vs r-design del?
Dvs om man kan sätta en inscription /r-design på en momentum utrustad bil.. är medveten om att man även får ändra utblåsen från avgassystemet.

Set ser onekligen ut som det skulle passa.. Är också medveten om att styling Kit finns för detta ändamål

Enl reflexerna på ovandelen så ser det ut som att Momentum är samma som R design när det gäller denna del
bak1.jpeg
bak1.jpeg (41.35 KiB) Visad 3038 gånger
bak2.jpeg
bak2.jpeg (43.41 KiB) Visad 3038 gånger
bak3.jpeg
bak3.jpeg (44.23 KiB) Visad 3038 gånger
#1256396
Så är det, alldeles för dyrt för tillverkaren annars ;)

Samma på min V60, bytte till den nyare nederkjolen, passade som handsken
av Geez
#1256443
Håller på med denna mod just nu på min nya XC60 (som jag inte fått leverans på än). Har skaffat inscription bakdelen samt de rektangulära utblåsen. Det som jag saknar är de andra ändrören som måste sättas dit istället för de som sitter original på momentumbilarna. Dock verkar dessa rörbitar vara gjorda i guld för de kostar ca 3800kr på Volvo. Får se hur jag löser det men min tanke är att jag ber Volvo göra denna förändring samtidigt som de monterar dragkroken för då har de redan nere kofångaren.
#1256619
Intressant,

Köpte du en ny lackad del från volvo eller från ngt annat ställe?

Ser att dom dyker upp på vissa begagnat siter

Om du gick via en Volvo handlare,, vilket pris fick du ge för en inscription del?

/Martin
av Geez
#1256670
Köpte nederdelen och de rektangulära utblåsen på jb bildemo i Jönköping. Finns ganska många till salu på skroten i fint skick men det gäller ha lite tur med färgen. Vågar inte gissa vad en sådan del kostar på Volvo med tanke på vad rören som sitter innanför kostar.
#1335648
Hej!

Jag har beställt en XC60 Momentum och är inne på att göra samma sak som du.
Har hittat diffusor och slutrör men inte ändrören, fick du tag på dem? Har letat som en tok men jag har inte lyckats hitta ett artikelnummer på dessa?

/ Jacob

Slipa med tandkräm. Polera med wax sedan. Det[…]

Det funkar väl utan gummi också. Jag […]

Ingenting. Det va låååå&ar[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Upptäckte ytterligare en ny egenskap med mjuk[…]