Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1444391
Det är lättare att få Volvo att asfatera grusvägen man har till huset än att de löser problemet med nya, dyra bilar som drar in damm i kupén... :x 👎
#1444411
I detta fall känns det som Volvo är som regeringen..vi har inte gjort något fel, så ska det vara 🤷.

Detta var ju kännt länge, men men.. tur att det finns tredje part som löser problemet, eftersom Volvo redan har lagt ner för den delen..
#1444491
Har jo hatt dette problemet og postet tidligere i denne tråden også (men har ikke bilen lenger nå...), og det virker nesten som at en av Volvo's mest suksessfulle biler gjennom tidene - etter hvert går på en uløselig design-smell her. Veldig synd. Det er jo ikke et verdensproblem - men blir helt fel i en så dyr bil. På en billig korianer...OK, div. kan aksepteres...men ikke i en XC60.

Best
XCbaggen
#1444510
Mumsmums skrev: tor 06 maj 2021, 09:16 Köpte ny XC60 i mars och nu när vi börjat åka på grusvägen i stugan så är det en massa sand innanför bakdörrarna. Har aldrig varit med om på någon annan bil. Bedrövligt.

20210502_182928.jpg
Hur kan det bli så? Har du ingen gummilist innanför dörren? Har själv åkt nästan dagligen grusväg i två veckor och inte ett korn har tagit sig in.
#1444529
Ni som har detta problem borde dammsuga noga, köra på torr grusväg och sedan noga kolla på golvet och baksätet utan att öppna bakdörrarna. Ex genom att växelvis fälla baksätet och kolla. Då går det ju att utesluta eller bekräfta när dammet kommer in. Om det är under körningen eller om det är via luftdraget när dörren öppnas. Sen borde det vara lättare att bemöta Volvos resonemang att det kommer in via vinddraget när dörren öppnas.
#1444763
III skrev: fre 07 maj 2021, 07:47 Ni som har detta problem borde dammsuga noga, köra på torr grusväg och sedan noga kolla på golvet och baksätet utan att öppna bakdörrarna. Ex genom att växelvis fälla baksätet och kolla. Då går det ju att utesluta eller bekräfta när dammet kommer in. Om det är under körningen eller om det är via luftdraget när dörren öppnas. Sen borde det vara lättare att bemöta Volvos resonemang att det kommer in via vinddraget när dörren öppnas.
I princip redan gjort!
Jag körde till Gotland och runt där på kalkvägar, alla som varit där vet vad jag pratar om.
Efter turen, åkte jag och tvättade bilen och dammsög på förarplatsen för att få bort allt jag själv dragit in i bilen när jag klivit i/ur bilen. Passagerarsidan och bak hoppade jag över, för där hade ju ingen suttit. Detta visade sig vara en felbedömning, då jag dagen efter öppnade vänster bakdörr och såg en prydlig hög med vitt damm helt i stil med redan postade bilder här. Jag hävde mig då över till högersidan i baksätet och såg att det var precis samma där. Den dörren har jag inte öppnat sen jag fick bilen.

Jag köpte en premiumbil till premiumpris, men det verkar som jag fick nåt annat?
Jag blir ju inte piggare av att läsa att problemet funnits sen modellen kom och därefter inte lösts trots att flera år gått.
#1444890
Capitano4 skrev:
Mumsmums skrev: tor 06 maj 2021, 09:16 Köpte ny XC60 i mars och nu när vi börjat åka på grusvägen i stugan så är det en massa sand innanför bakdörrarna. Har aldrig varit med om på någon annan bil. Bedrövligt.

20210502_182928.jpg
Hur kan det bli så? Har du ingen gummilist innanför dörren? Har själv åkt nästan dagligen grusväg i två veckor och inte ett korn har tagit sig in.
Jo, klart jag har en gummilist innanför dörren, den som sitter där från fabrik. Men utifrån det som diskuteras i denna det väl just den som är problemet, att den inte klarar av att hålla bakdörrarna täta.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17

Yttertemperaturen har stor inverkan hur mång[…]

Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]