Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1368747
KeeM skrev: lör 07 mar 2020, 16:53 Är det någon som har Volvos artikelnummer på plastskärmen de installerar i hjulhuset? Min återförsäljare har försökt få fram den men hittar inget.
Jag antar att det är detta som du letar efter 32288517, på tyska men där är ju bilder att kolla på...
#1369376
Jag har haft bilen inlämnad ett par dagar för annan garantiåtgärd och fick då också skydden monterade. Volvo nekade att ta detta på garantin men i samma andetag som PST’n berättade det för mig så sa han också att dom står för det istället. Kundvård :-)
B7E7A758-55EB-48E0-8951-89880D5CBFAE.jpeg
B7E7A758-55EB-48E0-8951-89880D5CBFAE.jpeg (782.9 KiB) Visad 1300 gånger
Jag är helt med på att dessa inte kommer lösa dammproblemen men önskade dem ändå för att förhoppningsvis minska smutsen på insidan av dörrarna som jag visade på bild tidigare i tråden.

Sen så ringde PST’n sent igår eftermiddag och berättade att ett fåtal bilar har en lösning med upplevd förbättring som Volvo var väldigt intresserad av att få mer utvärderad och att PST’n ville ”montera” det på min bil.
Visade sig vara en riktigt Mac Gyver-lösning där de styvar upp gummilisten närmast hjulhuset genom att föra in en plastslang i den.
BA4ED4A7-D38D-4638-A09F-96514D5CFF3B.jpeg
BA4ED4A7-D38D-4638-A09F-96514D5CFF3B.jpeg (264.78 KiB) Visad 1300 gånger
De hade tydligen testat lite olika grovlekar innan de hittade en där dörren fortfarande gick att stänga lika enkelt som före men som ändå stuvade upp listen.
En riktig ful-lösning på en bil för en halv miljon,
Men hey det syns inte och fungerar det så är jag riktigt glad så klart värt att få testa!

To be continued...
#1369407
Brainy skrev: tor 12 mar 2020, 17:52 Jag har haft bilen inlämnad ett par dagar för annan garantiåtgärd och fick då också skydden monterade. Volvo nekade att ta detta på garantin men i samma andetag som PST’n berättade det för mig så sa han också att dom står för det istället. Kundvård :-)
B7E7A758-55EB-48E0-8951-89880D5CBFAE.jpeg

Jag är helt med på att dessa inte kommer lösa dammproblemen men önskade dem ändå för att förhoppningsvis minska smutsen på insidan av dörrarna som jag visade på bild tidigare i tråden.

Sen så ringde PST’n sent igår eftermiddag och berättade att ett fåtal bilar har en lösning med upplevd förbättring som Volvo var väldigt intresserad av att få mer utvärderad och att PST’n ville ”montera” det på min bil.
Visade sig vara en riktigt Mac Gyver-lösning där de styvar upp gummilisten närmast hjulhuset genom att föra in en plastslang i den.
BA4ED4A7-D38D-4638-A09F-96514D5CFF3B.jpeg

De hade tydligen testat lite olika grovlekar innan de hittade en där dörren fortfarande gick att stänga lika enkelt som före men som ändå stuvade upp listen.
En riktig ful-lösning på en bil för en halv miljon,
Men hey det syns inte och fungerar det så är jag riktigt glad så klart värt att få testa!

To be continued...
Hur mycket mindre smuts blir det på dörren med plastlisten? :-)
#1370499
Har haft samma problem, vilket jag konstaterade på vägen hem från inköpsstället, kontaktade direkt återförsäljaren och påtalade förhållandet vilket noterades. Nämnde även detta för Bilia då jag var inne för att få adblue doseringen åtgärdad några dagar efter leverans ( två dagar innan resa till Frankrike). Vid förstaservicen fick jag innerskärmar av plast monterade som har avhjälpt att smuts tränger in i bilen. Det höga vägljudet som tränger in är dock kvar. Ibland har undrar man om bak dörrarna är stängda. Detta är en synnerligen oprofessionell lösning av dörrtätningarna, och kan väl betraktas som en eftergift till designen snarare än funktionen. Inte bra för en bil som kostar mer än en halv miljon. Stå på er och kontakta Volvo för kostnadsfri åtgärd. Good luck.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 17

Ja killar och tjejer. Då behöver jag br[…]

Golv v90

Baserat på vad du beskrivit hade jag i din s[…]

Passar dessa fälgar

De passar och har sett flertalet S/V60 Cross Count[…]

Bilen klagar hela tiden på låg batt[…]